Az utóbbi években a Honda palettája, akárcsak az összes japán gyártó kínálata, bizonyos értelemben kissé beszürkült. A motorozás legnagyobb, legnépszerűbb szegmenseit gyakorlatilag lefedő palettája mellett persze nem könnyű újat alkotni. Egy-egy modell ritkán előforduló drasztikus újratervezése (CB1000R), talán éppen szokatlansága miatt kevésbé sikeres motor (DN-01) kiadása nem hozza igazán lázba az embert. Persze az új VFR 1200F, a CB1100F valóban figyelemre méltó motorok, de legtöbb motoros számára ezek vagy anyagi okokból, vagy a Honda értékesítési politikája miatt elérhetetlen álmodozás tárgyai lehetnek csak.
Ne legyünk azonban igazságtalanok, a Honda idén a kismotorok körében sok érdekességgel hívta fel magára a figyelmet. A CBF125 első helyen áll a hazai eladások listáján, az európai piacra nyáron érkezett VTR250 pedig egy barátságos, a mindennapokban jól használható kétkerekű masina. Ilyen előzmények és a konkurencia palettáját elnézve talán nem véletlen, hogy a spanyol szaksajtóban egy új, negyedliteres aranyszárnyas sportmotor érkezésében reménykednek. A kisköbcentis motorok esetében különösen kritikus kérdés a költség-hatékony megvalósítás, így az elképzelt erőforrás nem egy igazi újdonság, hanem a CRF250-ből származtatott négyütemű egyhengeres motor.
Az ilyen hírek kapcsán az ember általában csak megvonja a vállát, hiszem, ha látom alapon, de kicsit átgondolva a dolgot, a felvetés nem is akkora butaság. A 125-ösök piacán a CBF egy népszerű választás, a konkurencia már rendelkezik, vagy pletyka szinten megismert 250-es motorokat fejleszt(het). Kíváncsiak várjuk, vajon a jövőre láthatunk-e „kémfotókat” az új motorról.
Cimkék:
Honda CB1100, a japán marketing áradat legújabb áldozata. Videót kaptunk róla, a motort egyelőre otthon tartják.
Elolvasom »Alig néhány hete számoltunk be az új Brutale modellekről. Akkor még nem is sejthettük, hogy milyen szerephez jutnak ezek a motorok.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »