A Tokyo Motor Show csak szombattól látogatható a nagyközönség számára, de néhány szerencsés újságíró már láthatta, mit kínálnak jövőre a felkelő nap országának gyártói vásárlóiknak. Az egyik örömteli hír, hogy bebizonyosodott, a Yamaha Super Teneréről szóló pletykák nem alaptalanok, az iwataiak valóban elkészítik az óriás túraendúrót. Bár nyáron már arról is olvashattunk, hogy Olaszországban tesztelik az új terepgépet, se kémfotó, se hivatalos információ nem adott alapot a spekulációknak. A most bemutatott „motor” azonban nagyon is sok találgatásra ad okot. Motor ugyanis valójában még nincs, vagy legalábbis nem mutatta meg a Yamaha. Helyette egy stilizált szobrot láthat a tokiói bemutatón az, aki ellátogat a Yamaha standjára.
A koncepció egy beduin ruhába burkolt vázlat, mely egyben utalás az ősre, hiszen a Teneré majd később a Super Teneré modellek a Dakar versenyeken szereztek magunknak elévülhetetlen érdemeket. A szobor mégis több, mint amit tavaly a Honda mutatott be a VFR1200 helyett. Ezen a stílustanulmányon már tényleges alkatrészek és megoldások láthatók, azok, amelyekről a pletykák is szóltak és még több. A dugók valószínűsítik az 1200 köbcentiméter körüli hengerűrtartalmat, a sorkettes konstrukció 270 fokos elékelésű főtengellyel látható. A hűtésről kettő darab oldalsó hűtőradiátor gondoskodik, valószínűleg kettős rendszerbe szerelve. A terepezéshez (is) ideális, gondozásmentes kardánhajtás egy lengővillába került beépítésre, nem pedig a mostanság divatos egykarú lengőkart alkalmaztak a japán mérnökök. A fordított teleszkópok masszív méretűek, a kerekek – 21-es elől és 19-es hátul – hagyományos, küllős kialakításúak. A hírek szerint a motor egy 3 módban kapcsolható ABS-szel és egy kombinált fékrendszerrel (UBS – Unified Braking System) kerül gyártásba. Ha ezek nem keltették volna fel a figyelmet, akkor a kipörgésgátló biztossá teszi, hogy a Yamaha semmit nem bíz a véletlenre. Ezek után már „csak” olyan mellékes kérdések maradnak, hogy mindezt mikortól élvezhetjük, és mennyiért.
Cimkék:
Mit bír terepen a kacsacsőrű Ducati Aperta? Megtudni nem fogjuk, de itt van róla három kép.
Elolvasom »A tegnapi nagy port kavaró hírre hivatalosan reagált Talmácsi menedzsmetje, és közelményt helyeztek el weboldalukon.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »