Motorosok legtöbbje csak az első féket használja a sebesség elfogyasztására. Van akinek ez a berendezés azonban a rekorddöntéshez kell. Újonnan érkezettek számára: a „stoppie” az a manőver, amit mindenki csak saját felelősségére gyakorolhat… Megfelelő sebességről indítva a manővert, az első kerék lassításával és a súlypont áthelyezésével a motor hátulja felemelkedik. A fék és a súlypont precíz kontrolljával ez a helyzet hosszan elnyújtható. Az előző rekord Craig Jones nevéhez fűződik, aki még 2003-ban egy peremféktárcsával szerelt Buell XB12R-en 208 kilométer per órás tempónál emelte el a hátulját és ezt a helyzetet 266 méteren át fenntartotta. A kanadai Kane Friesen ezt a rekordot egy 2006-os Kawasaki ZX-10-zel most elorozta, A motor hátsó kereke 219 kilométer per órás tempónál emelkedett el az aszfaltról, és több mint 270 méteren keresztül nem is ért hozzá. Egy mai modern, nagyteljesítményű sportmotoron éppen csak az nem tud egykerekezni, aki nem akar megtanulni – egy stoppiet bemutatni már jóval bonyolultabb feladat, pláne egy ilyen rekordot érőt. Egy magyar vonatkozású kiegészítés: Tölgyesi “Babu” Gábor magyar kaszkadőr már évekkel ezelőtt végzett hasonló gyakorlatokat. Ott a kezdő sebességet nem regisztrálták, azonban a hivatalosan mért, első keréken megtett távolsága 242 méter volt. A hivatalos első keréken gurulás világcsúcsa pedig 300 méter felett van!
Cimkék:
A sebesség megszállottjai minden szeptemberben kivonulnak a bonneville-i kiszáradt sós tómederbe a sebesség mámorának hódolni. Idén is új bajnokot avathatunk.
Elolvasom »Tíz éve jelent meg az első Brutale, korának legszebb naked motorja, melynek formai elemi azóta más típusokon is feltűntek. Eljött az idő a megújulásra.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »