A jelenlegi gazdasági helyzet arra készteti a japán motorgyártókat, hogy térjenek vissza gyökereikhez. Persze a „modern” világ fogyasztási szokásai megváltoztak, de az olcsó kismotorok gyártása és értékesítése még mindig jó üzlet a fejlődő országokban. Olcsó (kis)motort már nem lehet előállítani Japánban a drága munkaerő miatt, ezért a gyártást egyre többen helyezik át ázsiai országokba. A Kawasaki, a Honda thaiföldi érdekeltségekkel rendelkezik, de a Yamaha még messzebb megy. Egy 150 millió dolláros beruházással gyárat létesítenek a legnépesebb pakisztáni város, Karachi melletti ipari parkban. A tervek szerint 2012-re a gyártásnak el kell érnie az éves 22 ezres darabszámot. A távlati cél, hogy 2017-től az erőforrások összeszerelése is a helyben történjen. A Yamaha Pakisztán kedvező földrajzi helyzetét kívánja kihasználni, az üzem a cég afrikai, indiai és közép-ázsiai terjeszkedésének alapja volna a távlati elképzelések szerint.
Cimkék:
A BMW olyan cég hírében áll, aki ad a biztonságra. Legújabb sportmotorjukat így nem adhatják ki megfelelő védőfelszerelés nélkül.
Elolvasom »Egy figyelemfelkeltő fogás a nagy esemény előtt. A hétvégén várható imolai bemutató előtt néhány kép kiszivárgott az új Aprilia RSV4R-ről.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »