Extrák
Az első futómű reteszelő gombja. Használatakor sípszó hallható. Alatta a folyadékkristályos kijelző választó-kapcsolója
Ügyes kiegészítő a jobb markolaton található reteszelő gomb, amely bekapcsoláskor a pillanatnyi helyzetben rögzíti a csuklós mechanizmust, így az MP3 „megáll a saját lábán”. Bekapcsoláskor két sípszót hallunk figyelmeztetésként. Lámpához érve nem kell letennünk a lábunkat, ha használjuk ezt a funkciót, illetve parkoláskor sem kell a középtámasszal bajlódni. Kioldani szintén a kapcsolóval tudjuk, de elinduláskor magától old, ha a fordulatszámot 2500 fölé emeljük. Ilyenkor egy sípszót hallunk. A műszerfalon sárga visszajelző lámpa tájékoztat, ha a reteszelés aktiválható, ugyanis menet közben véletlenül sem lehet bekapcsolni, csak álló helyzetben és egészen lassú guruláskor.
A középtámasz egy további fontos tulajdonsággal bír (eredeti funkcióját valószínűleg elhanyagolható számban fogják használni): kanyarban pontosan jelzi a dönthetőség határát. A tesztmotoron ez a mindkét oldalon fényesre kopott alkatrész is jelzi, hogy könnyedén és szinte kockázat nélkül lehet mélyre dönteni a robogót, és ez – valljuk be – nagy élmény egy ilyen járműtől. Ötletes és fontos az ülésbe épített kapcsoló, amely zárva tartja a motor fojtószelepét ha nem ülünk rajta. Hiába húzzuk meg a gázt a motor mellett állva, az csak akkor indul, ha valóban rajta ülünk.
Fékrendszer
A motor és vezetője is vidáman kanyarodik. Valóban mókássá, ugyanakkor biztonságossá teszi a közlekedést a Piaggio triciklije
Mindezek mellett a dupla kerék előnye számomra két fontos területen domborodott ki. Először is kanyarodás közben. Aki motorozik, tudja, hogy mivel jár ha kanyarban, bedöntött motornál elveszti a tapadását az első kerék – ez szinte mindig eleséssel, kicsúszással jár. Az MP3 első kerekei lényegesen nagyobb tapadással rendelkeznek, mint egy hagyományos robogóé, ezért a határokat feszegetve, vagy síkos úton, kanyarban nem az első kerekek, hanem a hátsó fog megcsúszni, ami könnyen korrigálható. Másodszor – ami nem kevésbé fontos – fékezéskor, de elsősorban vészfékezéskor olyan segítséget ad amit más, hasonló kategóriájú kétkerekű nem tud.
A dupla kerék miatt rövidebb a fékút, a gyári adatok szerint száraz útfelületen 20, nedves burkolaton 27 százalékkal. De ennél is fontosabb, hogy nem csúszik oldalra a motor eleje – ami azonnali bukással járna –, hanem még állóra fékezett első kerekekkel is talpon marad és rajzol kettő, vagy a hátsó féket is használva három csíkot az aszfaltra. Praktikus kiegészítő a rögzítőfék, amelyet ajánlatos használni, hiszen könnyen elgurulhat a robogónk. Ezt annak ellenére többször behúzva felejtettünk, hogy a térdünk alatt ágaskodó kar, valamint visszajelző lámpa is figyelmeztet a behúzott állapotról. Ha elfelejtjük kioldani, elindul ugyan az MP3, de hamar rájövünk a hibára a fojtott 50-esre hasonlító gyorsulásból.
Karosszéria
Az ülés alatt bőséges csomagtér található, amely az indítókulcson lévő gomb megnyomásával nyílik. A hátsó fedél és az üzemanyagsapka csak gyújtáson, a kulcs benyomásával és elfordításával nyitható
Az MP3-ról elmondható, hogy igazi városi jármű, csomagtartója óriási és két irányból is pakolható. Hasonlatosan az X8 modellhez nem csak az ülés alól, hanem a hátsó fedél felnyitásával is elérjük az „egyterű” rakodórészt. Ügyesen elfér az autók között, és aki szeretné a motoros szezont meghosszabbítani annak remek társa lehet télen is. A felverődő víz ellen jól véd a karosszéria, és jó tulajdonságai miatt akár latyakos úton is biztonságosan vezethető, valamint a gyár számos extra felszereléssel kedveskedik hozzá. Vásárolhatunk téli abroncsokat, fűthető lábvédőt, markolatfűtést, és ami a tesztmotorunkon is volt, extra nagy vízlepergetős szélvédőt. Tegyük hozzá, hogy a remek szél-, és esővédelem oltárán feláldozták jó kilátást. Hiába, egy műanyag plexi soha nem lesz olyan tiszta, mint egy üveg szélvédő – ez főleg sötétedés után volt zavaró.
A különleges futómű ugyan megdrágította az MP3-at, de figyelembe véve különleges tulajdonságait reálisnak mondható az 1,75 milliós vételára.
Cimkék:
VTEC két emberöltővel ezelőtt! A dízel előkamra magyar találmány! Bármelyik kijelentés remek cím lehetne. Technikatörténeti cikkünkben a dízelmotorok fejlesztésében (is) elévülhetetlen érdemeket szerzett Jendrassik György munkájából adunk ízelítőt.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »