Minden idők egyik legspécibb háromkerekű motorja

by Macko -

Jon Parson a repülőgép-iparban tevékenykedik mérnökként. Tizenhat éves kora óta motorozik, és volt már mindenféle járműve: sportmotor, túramotor, endúró, quad… Azonban mindvégig volt valamilyen megmagyarázhatatlan hiányérzete. Mint mondta, kevésnek érezte a tapadást…

Jon Parson és az ő életműveÍgy 2006-ban megalapította a Dynamic Design Studio nevű vállalkozást, hogy megvalósítsa elképzelését: a háromkerekű, általa tökéletesnek tartott motorkerékpárt. (Persze a „motorkerékpár” elnevezés nem is pontos erre a szerkezetre.) Voltak közben működő prototípusai, mostanra azonban elkészült a végleges koncepcióval. A végeredmény döbbenetes.

A gépnek két hajtott-, két kormányzott- és három fékezett kereke van. Döbbenet...A motornak (amely a MIL III névre hallgató prototípus) elöl van egy hagyományos futóművel ellátott kereke, hátul pedig egymás után kettő. Ezeknek azonban teljesen független a felfüggesztése. Értelemszerűen a hátsó kettő  hajtott, ami az igazi meglepetés, az azonban az, hogy a leghátsó a hagyományos elsővel együtt kormányzott. Így a mérnök elérte azt, hogy az első kerék megcsúszása esetén is van egy irányt tartó kereke. Ráadásul mind a három kerék fékezett, így a lassulás terén is minden bizonnyal javulás tapasztalható (már csak a nagyobb tapadó felület miatt is). Íme a bizonyíték mozgóképen:

A gép állítólag sorozatgyártásra érett, ehhez keres a mérnök jelenleg együttműködő partnereket. Személy szerint a Triumphot és a Kawasakit részesítené előnyben, de mindenkivel szívesen tárgyal. Elérhetősége: jon@dynamicsdesignstudio.com.

Vélemény, hozzászólás?