Dupla bemutatkozó: BMW F900R és F900XR

by Medve -

Taps. Ez az első gondolatom, méghozzá nem olyan bájolgósan cinikus formában, hanem valóban, őszintén. Hiszen a BMW marketingesei elhitették a fél világgal – köztük velem is – hogy nincsen humorérzékük. És ez marha nagy tévedés! Finom, de iszonyúan nagyra értékelt poént sütöttek el azzal, hogy beetették a komplett nemzetközi sajtót: jön az F850XR. És ez a maguk módján igaz is volt, hiszen az F850GS blokkjára épített sport-túrázót valóban bemutatták. Csak éppen nem 850, hanem 900 és jött hozzá egy testvér modell is. Ez lett az F900R és az F900XR.

F900XR – szél- és időjárás-védelemmel felszerelt karosszéria állítható szélvédővel

Mindezt úgy, hogy a poént egészen konkrétan 2018 májusában lelőtték, csak senki nem vette észre. Hiszen mi volt a prototípus neve? 9Cento. Azaz írjuk csak másképpen: 9Száz. A mindenit! Ez a humornak egy annyira elegáns és finom megnyilvánulása, hogy emelem kalapom és földig borulok előttük. Imádom!:) Na, lényegre!

Két jó tesó

Rugóút: 135 mm (F 900 R) és 170 mm (F 900 XR) elől, hátul pedig 142 mm (F 900 R) és 172 mm (F 900 XR)

Mindkét modellben, az F900R-ben és az F900XR-ben az F850GS motorblokkja muzsikál, csak éppen a furat lett egy hangyányit nagyobb és átdolgozták a hengerfejet. Így a 853 köbcentis kéthengeres 895 köbcentire nőtt. Ehhez pedig 105 lóerő társul.

[do_widget id=text-10]

Ameddig az F900R egy hagyományos roadster, annak minden szépségével és kompromisszumszükségletével együtt, addig az F900XR egy magasított sport-túra gép. Mindkettő az F850GS acél hídvázára épül, ahol a blokk manapság már hagyományosnak tekinthetően teherviselő elemként funkcionál. A könnyített, műanyag tüzelőanyagtartály mindkét esetben a motoros előtt foglal helyet. Előbbinek azonban ebből kisebb, 13 literes jut, utóbbinak nagyobb, 15,5 literes. Előbbinek rugóútjai rövidebbek, utóbbinak hosszabbak.

Az F850GS-hez képest rövidebb tengelytáv és hegyesebb villaszög ígér mókás kanyargást

A felszereltség mindkét motor esetében bajoros. Bár az elektronikus futóműállítás feláras extra, de azért lesz itt néhány okosság. Adaptív kanyarvilágítás, LED fények mindenhol, üzemmódkapcsoló Pro menetprogramokkal, kanyar-ABS, új TFT kijelző, telefonos kommunikációval.

Kulcsnélküli indítás és intelligens segélyhívó rendszer – bár ez utóbbi Magyarországon továbbra sem fog működni

Szintén opcióként alacsonyított ülés is kérhető majd hozzájuk. Továbbá érkezik mindkét modellből egy olyan változat, amely beszabható az A2-es jogosítvány korlátai közé.

One comment

Comments are closed.