Az új BMW S1000XR is bemutatkozott Milánóban

by Medve -

Bátran megvádolhattok elfogultsággal, de azért legyünk igazságosak. A BMW S1000XR mindig is egy csúcsmodellt jelentett a sport-túrázók kategóriájában, és mindig is azt fogja jelenteni. Egészen egyszerűen nehéz nem lelkesedni érte. De most komolyan: jó futómű, jó erőforrás és kevés kompromisszmot kér a kényelem terén is – mi kell még egy motoros boldogságához? Ralf Mölleken, a jármű fejlesztéséért felelős menedzser így nyilatkozott róla: „Soha nem egyszerű egy olyan többszörös tesztgyőztes modell utódját kifejleszteni, mint amilyen az S1000XR. Ezúttal is nagy erőfeszítésünkbe került, hogy kisebb/nagyobb változtatásokkal az XR-t minden téren egy kicsivel jobbá tegyük.”

A Flexi Frame vázban a motor méginkább teherviselő elemmé vált, valamint az ergonómia terén is előrébb léptek vele – na majd meglátjuk

Na de mit jelent ez? Hogyan is tették egy kicsivel jobbá? Először is ott van a blokk. A BMW sornégyes erőforrására igazából soha nem volt panasz, de az Euro5 környezetvédelmi normái miatt a mérnököknek hozzá kellett nyúlni. Itt azért akad egy cseppnyi csalódottság. Ugyanis a fél világ arra számított, hogy az XR-ben lévő erőforrás is megkapja a ShiftCam névre keresztelt változó szelepvezérlést, de ez nem történt meg.

A szürke az alapszín, a piros-fehér fényezés a feláras

Az új, soros négyhengeres motor 165 LE (121 kW) legnagyobb teljesítményét 11.000-es percenkénti fordulatszámon adja le. 114 Nm-nyi maximális nyomatéka 9.250 fordulat/percnél jelentkezik. A sajtóanyag szerint a lineáris nyomatékgörbére alapozva szélesebbre vették a hasznos fordulatszám-tartományt.

[do_widget id=text-10]

A 4., 5. és 6. fokozat a korábbiaknál hosszabb áttételezésű, ami a zajszintre, a fogyasztásra van hatással. A csúszókuplungos (anti-hopping), többtárcsás nedves tengelykapcsoló mellett az új S1000XR-t Motornyomaték-határolóval (MSR) is ellátták, ami hirtelen gázadáskor vagy elvételkor megakadályozza a hátsó kerék megcsúszását.

Befogyasztva

A TFT kijelzőn olyan adatokat is nyomon követhetsz, mint a döntéspozíció vagy a fékezési paraméterek

A hülye nevű „Flexi Frame” váz és a lengőkar összesen 2.1 kilogrammal lett könnyebb, mint amit az elődje használt. Minden fejlesztést összevetve pedig az új S1000XR összesen 10 kg-ot fogyott az elődjéhez képest.

Szia alapáras Dynamic ESA

A BMW pedig nem is lenne BMW sokrétű alapfelszereltség nélkül. Dynamic ESA, Pro menetprogramok, ABS Pro és DTC, Pro emelkedőasszisztens, 6,5” méretű, Connectivity funkciókkal ellátott TFT kijelző, tisztán LED-es világítási rendszer, adaptív kanyarfény a fő hívószavak.