Bemutatkozott Tokióban a Kawasaki Z H2

by Medve -

Úgy emlékszem, hogy amikor bemutatta a Kawasaki a kompresszoros H2 modelljét, sokunk már akkor nedves álmokat szövögetett egy 200 ló körüli naked változatról. Imáink a nagy Zőőőd istenek felé meghallgattattak, ugyanis a holnap kezdődő Tokyo Motor Show előtt bemutatkozott a Kawasaki Z H2. Értelme? Semmi. Számít ez? Nem. Imádjuk? Igen!

A hangsúly az egyenfutás felől a kanyarok felé tolódott

Akkor lássuk, hogy mit tud a világ egyetlen feltöltős naked motorja! Először is ott van benne a már ismert 998 köbcentis, folyadékhűtéses, kompresszoros sornégy. A blokk teljesítménye kereken 200 lóerő 11.000-es fordulatszámon, míg 137 Nm forgatónyomatékot biztosít, amikor percenként „csupán” 8.500-at forog. Az erőforrást már jól ismeritek a H2-ből. Mindössze annyi történt vele, hogy a mérnökök az alsó és középső fordulatszám-tartományra pozícionáltak a rendelkezésre álló kraftból.

[do_widget id=text-10]

Bár a térhálós váz nagyon hasonlít a H2-re, mégsem mondhatjuk, hogy arról egyszerűen lekapkodták az idomokat. A blokk felfogatási pontjait áthelyezték, hogy javítsanak a rugalmasságán, hogy a mindennapokban jobban működjön utcai körülmények között.

Egyenesek helyett kanyarok

A kezelhetőség jegyében pedig 27-ről 24.9°-ra módosították a villaszöget. Kawasakiék reményei szerint ezekkel a változásokkal a Z H2 egyszersmind lesz agresszívebb a kanyarokban, ugyanakkor maga a motor kezesebb és megbocsátóbb.

Kawasaki Z H2

A fékek pontosan azok, amiket egy 200 lovas szupernakedtől elvársz. A radiálisan rögzített Brembo M4.32 két 290 milliméteres tárcsába harap elől, a főfékhengert pedig a Nissin szállítja. Hátulra pedig egy kétdugós nyereg került, 226-os éttermi tányérral.

Újabb érdekesség, hogy a H2 egykarú lengővilláját hagyományosra cserélték, amely egyenesen a blokkhoz csatlakozik

A Kawasaki H2 egy prémium kategóriás csúcsmodell. Elektronikai csomag tekintetében sem engedi meg magának a Kawa, hogy a Z H2 ennél kevesebbet kapjon. Az okostelefonos kapcsolatra képes TFT kijelző, a LED-es fényszórók, a tempomat és az üzemmódkapcsoló ilyen formában alapnak tekinthetőek. Apró érdekesség, hogy az erőt három fokozatba lehet állítani. A 200 lóerős full beállítás mellett megjelenik egy középállás 150-nel és egy low fokozat 100 lóval. A Bosch hattengelyű dőlésszögérzékelő összeköttetésben van a gyártó saját ABS rendszerével a KIBS-szel. Ezeken kívül gyorsváltót és rajtelektronikát is kapott. Tehát gyakorlatilag mindent IS.