Már egy ideje szóba hozták a Ducatit és az elektromos motorokat, de eddig inkább érdekes szóbeszédnek tűnt a dolog. Természetesen Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója elsütötte, hogy az elektromos meghajtású motorkerékpároké a jövő. Sőt, ha visszagondolunk, akkor
Edouard Lotthé, a Ducati nyugat-európai szárnyának vezetője már 2017-ben elspoilerezte a jövőt. De az, hogy az olasz brand leszerződött a kínai Vmoto vállalattal, hogy a Ducati neve alatt forgalmazzanak elektromos robogókat, az azt hiszem sokunkat váratlanul ért és őszintén meglepett.

Tehát a biznisz a következő: a Vmoto legyártja a szokásos, már létező Super Soco CUx-et, a fullfullfullos kivitel pedig csinos, olaszos megjelenést kap, plusz némi szelet a prémium gyártó vitorlájából. A robogók a Ducati alá tartozó hivatalos termékeknek minősülnek. Minekutána a gépeket prémium kategóriába sorolja a Vmoto alá tartozó Soco, a luxus kivitelhez méltó áron fogja árulni is őket.
[do_widget id=text-10]
A robogó szíve egy 60V/32Ah lítiumion aksi, amihez egy 2.700 wattos Bosch motor tartozik. Ez azt jelenti, hogy jelenlegi modell 3.75 lóerőt tud, ami pont elegendő a 45 kilométer/óra végsebesség eléréséhez. A CUx hatótáva 75 kilométer, feltölteni pedig előreláthatólag 6-7 óra alatt lehet.

A Ducati húzása kétségtelenül meglepő, sőt megkockáztatom, hogy nem igazán méltó egy prémium brandhez. De az kétségtelen, hogy ha a fennmaradásra játszanak az olaszok, akkor nekik is meg kellett tenniük az első lépéseket az elektromos világ irányába. És ki tudja mit hoz a jövő? Megeshet, hogy az egyik közeli EICMA vagy Intermot alkalmával meg fogunk lepődni és előállnak egy saját prototípussal.


3 comments
Comments are closed.