A svájci Zofingenben található cég egyrészt hivatalos Honda forgalmazó, másrészt viszont klasszikus japán motorok felújításával és átépítésével is foglalkozik. Honlapjukon is számos régi gépet találsz. Most azonban nem valami ilyesmiről lesz szó. Készítettek ugyanis a mai modellpaletta egyik vezéralakjának, az Africa Twinnek is egy érdekes változatot. Ami annyira érdekes, hogy a széria CRF1000L típushoz igazából nem is nagyon van köze. Nézzük meg tüzetesebben a beszédes nevű Africa Four névre keresztelt, kissé a kategóriák között kóválygó vadmalacot.

Ki vagy te?
A kiindulási alap egy CB1000R Neo Sports Café volt – amire a végeredmény pont egy szikrányit sem hasonlít. Az első futómű ugyanis egy CRF450R-ből lett átemelve. A sokkal hosszabb rugóutak miatt értelemszerűen a tengelytáv is jelentősen megnőtt. Hátul megtartották a csupasz ezres féloldalas lengővilláját, ugyanakkor a rugóstagot logikusan cserélték, hogy a futómű működése egyensúlyban maradjon. A fékrendszer elöl csupán egy tárcsát tartalmaz – de azt négy dugattyús, vörös színűre szinterezett féknyereg szorítja. A kerekek maradtak elöl-hátul 17 colosak, viszont a ráfokra Continental TKC80 bütykös gumik kerültek.
[do_widget id=text-10]
A blokkot változtatás nélkül tartották meg, maradt a 145 lóerős csúcsteljesítmény. Ezeken a gumikon futva valószínűleg nem hogy elég lesz, hanem bőven sok is… A kipufogórendszer maradt 4-1 rendszerű, de egy csinos karbon végdobot azért akasztottak rá. A motoron egy személyes ülés van, kapott egy egyedi projektoros lámpás fejidomot, előre emelt sárvédőt, széles kormányt kézvédőkkel, bukócsövet, recés fém lábtartókat, ledes mini-indexeket és egy rövid rendszámtábla-tartós farokidomot.

Az elektromos gázmarkolat négy újraprogramozott üzemmóddal és egyedi menetvezérléssel rendelkező fedélzeti rendszert vezérel, viszont az ABS-t súlytakarékosságra hivatkozva megszüntették. Bár én inkább arra gyanakszom, hogy a tervezett felhasználási területhez (csak a rosszalkodás!) egyszerűen nem passzol. Mindenesetre a Honda Africa Four kerek két mázsát nyom a mérlegen – tehát szakértő kezekben valószínűleg tényleg elég játékos cucc lehet.
További képek

Csak egy jó nagy féktárcsa van elöl, de azt négy dugattyús féknyereg fogja 
Az egyoldalas felfüggesztés az arany felnivel meg a karbon dobbal szintén izgalmas összképet mutat 
Elöl CRF450R, hátul módosított CB1000R. Így együtt meg ki tudja minek nevezzük…

fotók: MCS
