Csúcskategóriás café racer: Triumph Thruxton R TFC

by Medve -

A Triumph oldschool szekciójában az idei év két új modellről szólt. Az új 1’200 köbcentis Speed Twin azok felé kacsint, akik a vintage megjelenés mellett modern, tempós motorra vágynak. A szintén egykettesített Scrambler pedig inkább a macsó porszaggatóknak való, pláne a valóban dzsindzsakompatibilis XE kivitel. Mindazonáltal a Thruxton sem marad parlagon, de ez már a következő év muzsikája.

Triumph Thruxton R TFC

Gyári tuning

A leendő csúcskategóriás motort Triumph Thruxton R TFC néven emlegetik. A britek vélhetően egy új fogalmat akarnak elültetni az agyunkban. A TFC megfejtése a Triumph Factory Custom, ami a jövőben talán a kicsit erősebb, kicsit könnyebb, kicsit fullosabb, kicsit exkluzívabb kiviteleket fogja jelölni.

A kémfotókon két szembetűnő jelenség szúrja ki a szemünket. Az egyik, hogy a Thruxton és a töltött káposzta nem barátok. A másik pedig az, hogy a karbon olyan a mérnöknek, mint a háztáji embernek a WD-40: ha a kezébe kerül akkor használni fogja.

Értjük az üzenetet: ha van pénz TFC-re, legyen pénz fitnesz bérletre is

A hamisítatlanul café raceres, szénszálas műanyag fejidom szinte leugrik a fotókról. A szerepe azonban mint tudjuk nem csak az, hogy borzasztóan menő megjelenést kölcsönözzenek a motornak. Várhatóan a motor – száraz – tömege nem fogja elérni a 200 kilogrammos lélektani határt.

Az alap Thruxtonhoz képest várhatóan 10 lóerővel többet és 5 kilogrammal kevesebbet jelent a TFC

A TFC Thruxton azonban nem csupán egy szépen megmunkált, nyálcsoragatást előidéző idom, valamint első sárvédő. A Showa teleszkópokat minden paraméterében állítható Öhlinx NIX 30-ra cserélik. A fékhatásról Brembo monoblok versenyféknyergek gondoskodnának, a felnikre pedig Metzeler Racetec RR papucsokat húznának.

Vance&Hines kidörrentő
Mindössze 750 darab készül majd belőle