Ugyanis Ola Stenegärd vette át a dizájn gyeplőt az amerikai mérnöktől a német motorgyártónál. Többek között olyan dolgok születtek regnálása alatt, mint a BMW R nineT, az S1000RR vagy a G310R. Stílusában pedig felfedezhető a klasszikus, a café racer, illetve az egyedi motorok iránti szeretete. Stockholmban tanult ipari formatervezést, de – akárcsak Robb – Kaliforniában, a pasadenai Dizájn Művészeti Egyetemen is szerzett egy diplomát. Karrierjét a SAAB-nál kezdte, majd az Inidan Motorcycles-hoz pártolt át. 2003 óta pedig a BMW Motorradnál dolgozik.

Jókor jó helyen
Még egy korábbi interjúban mondta el, hogy amikor a németekhez érkezett, ott nagyjából senkit sem érdekelt egy komoly sportmotor ötlete. Talán ezért is kapta meg ő a HP2 projektet. Látva annak sikerét, rábízták az S1000RR fejlesztésének vezetését is. Így visszanézve persze már egyértelmű, hogy egy zseniális motort alkotott a csapatával – de azt nem sokan gondolták, hogy ekkora siker lesz belőle. Választhatott volna egy konzervatívabb külsőt, de ehelyett egy igazán különleges és azonnal felismerhető gépet sikerült összerakniuk.

A közös munka eredménye
Ennek ellenére Stenegärd szívéhez mindig is közelebb álltak a klasszikusabb cruiserek és café racerek. Innen is jött az ismeretség Roland Sands-el. Ola nem volt félős, mutatott ugyanis Sands-nek pár aktuális, éppen készülőben lévő motort, akinek pedig igencsak tetszett a BMW új irányzata. Ezután elkezdtek egy közös, egyedi BMW projekten dolgozni aminek a Concept 90 lett a gyümölcse. Nagyjából ez időben (2013-at írunk) lett 90 éves a márka, és kellett valami, amivel meg tudnak emlékezni a nemes alkalomra. Erre pedig Stenegärd R nineT dizájnját választották.

Nem sokkal ezt követően beindult az R nineT szériagyártása, amely platformjára néhány év múlva már egy egész motor család épült. Ide tartozik az R nineT, az R nineT Scrambler, az R nineT Pure, az R nineT Urban G/S és persze a gyönyörű R nineT Racer is. Ha mindez nem lenne elég, Ola legújabb dobása, a G310R elég keményen robbant be a kis köbcentis, könnyű motorok piacára.

Azt pedig ki tudja, még mi mindent fog megvalósítani ez a svéd zseni. Részemről kétség nem fér hozzá, hogy van még pár ötlete, amiket már nagyban csiszolnak valahol mélyen, a BMW Motorrad egyik rejtett zugában. Csak ki kell várnunk a végeredményt!
