Egészen ütős lett: ilyen a végleges Honda X-ADV tereprobogó

by Macko -

Éppen egy éve és éppen Milánóban mutatkozott be a Honda City Adventure koncepció, amely egy év alatt – mily meglepő – szépen el is jutott a sorozatgyártásig. A 2016-os EICMA standján már a végleges, immáron X-ADV névre keresztelt jármű állt. A sok találgatás után immáron minden műszaki adata nyilvános – lássuk hát, mit alkottak a japán márka római tervezőasztalainál!

Nagyon pofás lett a végleges X-ADV
Nagyon pofás lett a végleges X-ADV

A kalandrobogót az NC750D Integra tehnikájára építették – de közel sem csak egy „átöltöztetésről” van szó. A blokk ugyanaz a 745 köbcentiméteres, 6’250-es fordulaton 54 lóerőt és 4’750-en 68 newtonmétert leadó soros kéthengeres holmi maradt.

Ez innen nézve nem egy uncsi városi rohangászónak tűnik
Ez innen nézve nem egy uncsi városi rohangászónak tűnik

A vázhoz azonban már hozzányúltak: egy teljesen új, acélcsövekből épített tartószerkezet került az X-ADV ruhája alá. Erre a merevségen kívül azért is szükség volt, hogy az ülés alatti tárolórekeszt 25 literesre tudják növelni – a gyár ígérete szerint egy off-road stílusú bukó is elfér benne.

Egészen komoly a fejidom formaterve. A szélvédő magassága öt pozícióba állítható
Egészen komoly a fejidom formaterve. A szélvédő magassága öt pozícióba állítható

Előre fordított teleszkópok kerültek. A 41 milliméter belsőcső-átmérőjű egységek előfeszítése és húzófokozati csillapítása is állítható. A teleszkópok 152 milliméteres hosszon tudnak rugózni. Hátul egy normál lengőkar fogja körbe a tokozott lánccal hajtott hátsó kereket – a Pro-Link rendszer központi rugóstagja 150 milliméteres mozgásra képes.

A városból hétvégére kiszabadulhatsz a szerpentinre is
A városból hétvégére kiszabadulhatsz a szerpentinre is

Az abroncsok elöl 120/70 R17, hátul pedig 160/60 R15 méretűek, enyhe terepre és aszfaltra egyaránt alkalmas mintázatot kaptak. A ráfok ráadásul küllősek – így nem csak jól néznek ki, de az egyenetlen talajt is jobban viselik. Elöl 310 milliméteres tárcsákat szorítanak a négy dugattyús radiális féknyergek, az Euro4 szabványnak megfelelően alapból jár a két csatornás ABS. Hogy ez a hátsó keréken kikapcsolható-e, azt egyelőre nem hozták nyilvánosságra.

Gondoltak azokra is, akik nem csak műmájerségből veszik
Gondoltak azokra is, akik nem csak műmájerségből veszik

Mit kell még megemlíteni? Öt pozícióba állítható a szélvédő, teljesen ledes a világítási rendszer, a műszerfal a CRF450 Rally örökségének tekinthető, a kézvédőket az Africa Twinről „csenték” – de az alumínium taposólemezek is vagányak lettek. A nagyon is ígéretesnek tűnő Honda X-ADV rengeteg gyári felszereléssel szabható testre és tehető tényleg alkalmassá a földutas csapatásokra is. Tehát úgy fest, az újdonság valóban képes lehet rá, hogy a heti városi lóti-futi után alaposan kiszabaduljunk a megszokott taposómalomból. Bízzunk egy mielőbbi 2017-es Onroad.hu tesztben!

További képek

Többféle, kimondottan kívánatos színben kínálják majd
Többféle, kimondottan kívánatos színben kínálják majd

 

Újabb bizonyíték: egy Euro4 kipufogó is tud jól kinézni
Újabb bizonyíték: egy Euro4 kipufogó is tud jól kinézni

 

Tokozott lánc, könnyű terepre is alkalmas gumiabroncs
Tokozott lánc, könnyű terepre is alkalmas gumiabroncs

 

Fűzött kerék, radiális fék
Fűzött kerék, radiális fék

 

Rally-stílusú műszerfal
Rally-stílusú műszerfal

 

Jár hozzá a kézvédő
Jár hozzá a kézvédő

 

Kulcs nélkül indul
Kulcs nélkül indul

 

Az ülés alatt egy off-road bukó is elfér - ígéri a gyár
Az ülés alatt egy off-road bukó is elfér – ígéri a gyár

 

Amennyiben azonban a murvás utak vonzanak, azoknak is nekivágnak
Amennyiben azonban a murvás utak vonzanak, azoknak is nekivágnak