Amikor a Kawasaki szívbaj nélkül koppint a Hondáról

by Macko -

A Honda Monkey évtizedeken keresztül igen népszerű kis pitbike-előfutárként szerezte a rajongókat magának. Aztán a japánok megújították: 21. századi újjászületésekor kicsit nagyobb lett és 125-ös, de az alapkoncepció remekül megmaradt. Ennek megfelelően az MSX125 is zajos siker lett, az idei évre jön is a ráncfelvarrott változata. Ideje volt, hogy a célközönség lekaszálására a többiek is észbe kapjanak: elsőként a Kawasaki mutatott be egy szinte hibátlan másolatot a modern majom mintájára Z125 Pro néven.

Számos felhasználási területre tökéletes szerkezet lesz ez is (a fotókra kattintva bőséges galéria nyílik)
Számos felhasználási területre tökéletes szerkezet lesz ez is (a fotókra kattintva bőséges galéria nyílik)

Nézzük, milyen lesz a zöldek majma. A blokk nyolcadliteres, négyütemű, két szelepes SOHC. A sűrítési viszonya kicsit magasabb a Hondáénál, így elképzelhetőnek tartják, hogy egy lehelettel erősebb is lesz – a Kawasaki teljesítményadatot ugyanis egyelőre nem hozott nyilvánosságra. A futómű elöl két fordított teleszkópból, hátul egy központi rugóstagból és elég igénytelen lengővillából áll. A motor többi alkatrésze – például a műszerfal – ugyanakkor meglepően pofásan mutat a nagy H forrásanyagához képest.

A műszerfal azért egy nagyságrenddel igényesebb a Hondáénál
A műszerfal azért egy nagyságrenddel igényesebb a Hondáénál

A célközönség nyilvánvaló: egyrészt a fiatalok, másrészt a kempingezők, harmadrészt pedig a versenypályák lakói egyaránt nagy megelégedéssel fogják használni az Egyesült Államokban háromezer dolláros (átszámítva 850’000.- forint) áron kínálandó zöld kismotort. Amelyet a Kawasaki kétszemélyes járműnek aposztrofál – a japán tinik esetében ez talán még nem is meríti ki a szemtelen hazugság kategóriát. Mindenesetre reméljük hogy ilyen kellemes áron eljut hozzánk is – nagyvárosi közlekedési lehetőségnek is hibátlan lesz!

Vélemény, hozzászólás?