Jubileumi Triumph monstrum: Rocket X

by Macko -

Tulajdonképpen nem pontos a jubileum számítása, hiszen a Triumph által a cruiserek királyának szánt és elsősorban az amerikai piacra tervezett Rocket III immáron 11 éve mutatkozott be a nagyközönségnek a texasi San Antonioban, Európában pedig ugyanaz év őszén a milánói EICMA keretében. Forgalmazni valóban 2004 tavaszán kezdték, így ha onnan számítjuk, idén tényleg tíz éves a mai napig legnagyobb lökettérfogatú erőforrással szerelt szériamotor címével büszkélkedő modell.

Mindössze 500 darab készül belőle
Mindössze 500 darab készül belőle

Ennek tiszteletére ismét Milánóban egy jubileumi sorozatot mutatott be a nagyközönségnek a Triumph: ez pedig a Rocket X, vagyis a tizedik évforduló modellje. Hogy nagyobb presztízse legyen, mindössze 500 darabot fognak készíteni belőle. A vas csupán optikájában tér el a széria Roadstertől: ennek legizgalmasabb része pedig a tank és a hátsó sárvédő különleges fényezése.

Egy ilyen Rocket birtoklása igazi kuriózum lesz
Egy ilyen Rocket birtoklása igazi kuriózum lesz

A szálcsiszolt alumíniumot egy-egy csíkban szabadon hagyják, és csak a Rocket X felirat kapja meg a fekete alapszínt ezen a területen. A fekete festéket két napig száradni hagyják, mielőtt egyenként felviszik a hat rétegnyi lakkot, hogy ez a különleges szépség tartós is legyen. A végső munkafázis egy szintén teljesen kézi polírozás, amelynek végeredményeként mindegyik Rocket X fényezése kicsit el fog térni a többi 499-étől. A különleges festést az 8-Ball készíti.

A limitált példányszámú ünnepi modell csak külcsínyben tér majd el társaitól
A limitált példányszámú ünnepi modell csak külcsínyben tér majd el társaitól

A Rocket X szigorúan egy személyes, hiszen csak így volt lehetséges a tank csodás motívumát végigfuttatni a hátsó sárvédőn is. A korlátozott darabszámú motorok természetesen egyedi sorszámot is kapnak, amely az olajtartályon levő polírozott alumínium plaketten jól láthatóan fel is lesz tüntetve. Egyedi részlet még a különlegességek színvilágában a matt fekete hőálló festékkel bevont dupla kipufogó is.

Jellegzetes a kis áramvonal-idom a dülledt békaszemek fölött-mögött
Jellegzetes a kis áramvonal-idom a dülledt békaszemek fölött-mögött

A jelenleg kéttagú Rocket III kínálat részei a teljesen csupasz Roadster és az abszolút túrás (mellesleg visszafogottabb teljesítményű) Touring – amelyet az egyetlen példányban létező Rocket III Turbo társaságában teszteltünk. A Rocket X szintén kizárólagos módon kapott egy nagyon apró kis szélterelő idomot a dupla lámpa fölé-mögé, amely talán egy árnyalattal kevésbé „kapaszkodóssá” teszi a vele való haladást – másrészt ismét csak azonnal felismerhető megjelenést biztosít.

A polírozott alumínium motívum a sárvédőkön is végigfut
A polírozott alumínium motívum a sárvédőkön is végigfut

A motor technikai részletei abszolút változatlanok maradnak: sem az erőforráshoz, sem a futóműhöz nem nyúltak hozzá a brit mérnökök. Nagyon szükség sem volt rá, hiszen a 2’294 köbcentiméterből felszabaduló 148 lóerő és 221 newtonméter bőven elég – főleg, hogy utóbbinak a 90 százaléka a főtengely kétezres fordulata fölött mindig a vezető rendelkezésére áll. Úgyhogy a Rocket X a „mindent a szemnek” jegyében ünnepli a típus évfordulóját a 2015-ös évben. Addig pedig járjuk körül:

Vélemény, hozzászólás?