Alázás amperrel

by Macko -

Két teljesen hétköznapi motort mérnek össze gazdáik az alábbi videón: egy Kawasaki KLR650-est (42 LE, 47 Nm) és egy Zero FX-et (27 LE, 95 Nm). Persze, rá lehet vágni, hogy az Amerikában ma is kapható (Európában már sajnos nem forgalmazzák) Kawa nem egy dragbike – de legyünk őszinték: a Zero sem az. Hiszen konkrétan egy terepmotorról van szó, itt a videón oda való abronccsal. Amely aszfalton még a gyorsító erőt sem képes optimálisan átadni a talajnak. A feladat pedig egyszerű: nagyjából 15 kilométer/óra körül gurulva egy tábla vonalában mindenki nyélgázt húz.

Egy egészen rövid pillanatra úgy tűnik, van a benzines erőforrással hajtott „igazi” motornak bármi esélye is – aztán elkezdi tolni a folyamatosan állandó nyomatékkal rendelkező elektromotor a Zero-t, és onnantól ami történik, azt leginkább megalázónak lehet nevezni. Aki pedig vezetett már elektromos meghajtású motort (nekem volt szerencsém hozzá többször is), az tudja, hogy valódi motorozási élményt tudnak ám adni ők is! Előbb-utóbb megoldják a hatótávolsággal és a feltöltés időszükségletével (no meg a vételárral) kapcsolatban ma még komolynak számító problémákat, és onnantól – tetszik vagy sem – jön a villanymotorok korszaka!

9 comments

  1. Ez durva. Ugyanezt tudja egy Tesla is, versenyautónyi gyorsulás felsőközép személyautó árkategóriában.

  2. Csak olyan szar érzés, amikor lemerül az akksi… Mi anno mentünk pár kilométer az M1-M7 kivezetőn harminccal. Azt hittem, még kiérünk Érdre, aztán alig jutottunk le az autópályáról. Másfél órát csacsogtunk Zsifiéknél Budaörsön, és utána is haza kellett hoznia Zsuzsit, mert utassal nem jutottunk volna fel az emelkedőn.

  3. „Előbb-utóbb megoldják a hatótávolsággal és a feltöltés időszükségletével (no meg a vételárral) kapcsolatban ma még komolynak számító problémákat,”

    Vagy nem:)
    Ez sem olyan hogy „sok idő meg sok pénz” és minden megoldódik.

    Bizonyos kategóriákban ma is a nyomatékosság, rugalmasság a fő szempont (meg hogy elvigyen A-ból B-be) és itt terjed az automata váltó is…úgyhogy élményben a villany nem sokkal rosszabb, max. a hang fog hiányozni…

    De egyébként meg isten ments hogy mindenhol ez legyen.

    Korai még temetni a belsőégésű motorokat, pláne a motorkerékpároknál, szakértők szerint is még évtizedekig velünk lesznek – nem beszélve a harmadik világról – és ez is csak akkor igaz, ha a jelenlegi „villamosítási” tendencia folytatódik….

  4. „lassan átveszik az uralmat”
    Sajna az még nagyon odébb van.

  5. Nekem nem nehezebb elfogadni a villanymotort, mint lovaskocsis fuvarosnak anno a teherautót. Ez a jövő! Számomra a motorozás élményét nem az adja, hogy éppen benzin-, elektro-, vagy akár dieselmotor hajtja a vasat. Azt gondolom, a motorozás élményét az adja, hogy két keréken, jó időben, jókat lehet kirándulni, döntögetni, előzni, vagy városban a dugóban veszteglő autók közt előremenni és így jóval gyorsabban haladni. Ha nem lenne ilyen drága (már aminek teljesítménye is van) és a hatótávolság növelését meg a töltési idő lerövidítését meg tudnák oldani, vennék én is elektromos hajtású moccot.

  6. Nagy az arca a Zero-nak, de a megfontolt KLR majd szépen utoléri, amíg éppen lemerült aksikkal a fejét vakarja az elektromos gazdája. A Kawa meg szépen elpöfög. 😀

Vélemény, hozzászólás?