Egyre valószínűbb, hogy hamarosan újra lesz Hayabusa

by Medve -

340. Ez az a szám, ami mindenkit földhöz vágott 1999-ben, amikor a Suzuki Sólyom, azaz valódi nevén Hayabusa bemutatkozott. Volt még megannyi értéke a köpcös madárnak, de amikor tejfölös bajszú alig tinédzserként elszoruló szívvel soroltuk a motorok adatait a parkban egy padon ücsörögve, akkor azért az, hogy ennek ennyi volt az órájába írva. Na az mindent vitt. Egy generáció álmait határozta meg, így mindenkit lesújtott, amikor kiderült, hogy véget ért a mese, ugyanis a környezetvédelmi normák kinyírták az ornitológusok kedvenc motorját. Csakhogy a történet mégsem ért véget, csupán átalakul!

Ugye senki nem gondolta, hogy a Suzuki elengedi a Hayabusa nevet?

Természetesen egy halom pletyka szárnyra kélt az utóbbi időben a kényszerű megújulásra ítélt Hayabusa kapcsán. Az egyik úgy néz ki, hogy igaznak is bizonyul. Mégpedig történetesen az, hogy a következő generáció erőforrása egy új fejlesztésű, immáron Euro5 kompatibilis, 1440 köbcentis egység lesz.

[do_widget id=text-10]

A gyártók persze gyakorta árasztják el megtévesztő, vagy legyünk jóhiszeműek, csupán kísérleti jellegű tervrajzokkal a szabadalmi hivatalokat. De ez most valóságosnak tűnik, akárcsak a blokk és a váz közé beékelt aktív-szénszűrő tartály.

A tervrajzok természetesen még nem mutatják meg, hogy milyen lesz az új Hayabusa. De az már most jó eséllyel megmondható, hogy a váz valamivel keskenyebb lesz, mint amilyen az elődé volt. Valamint az is, hogy úgy tűnik megtartottak egy régi jó ismertetőjelet: a mindkét oldalra kihúzott kipufogó dobot. A BikeSocial misztikus, japán forrásai (akik nyilvánvalóan nem nindzsák, hiszen azok a Kawasakinál vannak) azt suttogják, hogy a motor várható bemutatási dátuma 2021-re tehető.