A Triumph Hinckleyben lévő gyárában különleges eseményt tartottak a napokban, aminek keretein belül bemutatták a megújult, kisebbik túraendurójukat. A Tiger 900-ban lévő új blokk már csont nélkül teljesíti az Euro5 előírásait, de más téren is kapott némi frissítést.

Először is megmaradt a háromhengeres felállás, de a blokk hengerűrtartalma immáron 900 köbcentire nőtt. Pontosabban 888-ra. A gyújtási sorrend 1-3-2, a gyártó közleménye szerint az előző, 800-as szériához viszonyítva a középtartományban 9%-kal lett erősebb. 7250-es fordulatszámon 87 Nm-t ad le, a legnagyobb teljesítménye pedig 8250-nél érkezik meg, 93 lóerővel.

A Triumph háza táján beláthatták, hogy az eddigi jelzéseik nem éppen a közérthetőség jegyében születtek. XC, XR, XCA és XRT – ezeket fantázianevek váltják. Az elnevezések a következőképpen alakulnak.
Átláthatóbb
- Tiger 900 Rally és Rally Pro – Ezek lesznek az off-road specifikus változatok
- Tiger 900 GT és GT Pro – Ezt a nevet kapják az aszfaltorientált, túrázósabb darabok
- Tiger 900 – Az alapmodell
[do_widget id=text-10]
A GT, GT Pro, Rally és Rally Pro modellek abban is különböznek az alap Tiger 900-tól, hogy ezek megkapják a Continental által fejlesztett, IMU segédlettel működő ABS-t és kipörgésgátlót. Továbbá ezek a modellek kapnak sebességtartó automatikát, markolatfűtést.

A két Pro csúcsváltozat pedig guminyomást ellenőrző szenzort és ülésfűtést, de olyat, hogy az utas a sajátját külön tudja vezérelni. De az elérhető menetvezérlő programokban is akad különbség kivitelek között.
Beállítások
- Rally Pro: Rain, Road, Sport, Off-Road, Off-Road Pro mellé jön egy szabadon tekergethető, manuális beállítás
- GT Pro: Rain, Road, Sport, Off-Road mellett kapja meg a személyre szabható beállítás lehetőségét
- Rally és GT: Rain, Road, Sport, Off-Road
- Tiger 900: Rain és Road
Az alap Tiger 900 egy 5, a többi pedig 7″-os TFT kijelzőt kap. Ezeket össze lehet kapcsolni a My Triumph appal, hívást lehet fogadni, zenét hallgatni, a Pro kivitelekhez pedig navi is jár. Szóval a szokásos XXI. századi holmik.

A tigrisek legnagyobb része manuálisan állítható Marzocchi futóművet kap. Kivételt képeznek a Rally Pro Showa által szállított darabjai, valamint a GT Pro elektromosan kilenc fokozatban állítható rugóstagjai.

