Akár hiszitek, akár nem, a BMW S1000XR nagyon bejött a BMW-nek. Kifejezetten sok vásárló értékelte nagyra a túraendurósan kényelmes üléspozíciót és felépítést a sportmotorosan bivalyerős blokkal, valamint aszfalt orientált futóművel vegyítve. Az európai piacokon egészen egyszerűen működött. Például Angliában simán a legjobban fogyó sornégyes motor lett. De Németországban is több XR modellt értékesítettek (796 darabot), mint például a vattaúj RR-ből (635 darab).
[do_widget id=text-10]
Az S1000XR-t 2015-ben mutatták be. Ránk is nagy hatással volt, a tesztjét ide kattintva olvashatod. Az idő azonban elmúlt, komolyabb frissítés hírének pedig nyoma sincsen. Csakhogy a BMW közzétett egy listát azokról a motorokról, amelyek 2020-ban változatlanul kerülnek ki az amerikai piacra. Sőt, egy másikat is, amely az Európában értékesített modellek 2020-as évi kisebb változásairól számol be. És bizony az XR mindkettőről hiányzik.

Vajon mi lehet ennek az oka? Az amerikai modelleken változtatnak, az európai XR-ek pedig egy fikarcnyit sem? Ez nem egy valószínű felállás. Ráadásul pont azután, hogy az RR-ben bemutatkozott az új ShiftCam vezérlésű blokk? Na hiszi a piszi! Ezek a bajorok bizony azon törik a fejüket, hogy megújul az S1000XR! Csupán még nem jelentették be. Valószínűleg az EICMA idejére tartogatják a puskaport. Sőt, feltehetőleg érkezik a modell kistestvére, az F850XR, kéthengeres blokkal.

