Motorszállítós platós: ha neked soha nem lehet elég BMW-d

by Medve -

A közösségi média felületeken gyakran vitatkoznak össze az emberek, hogy mennyiben tekinthetjük azt motorozásnak, amikor valaki kényelmesen, tréleren szállítja a motorját egy túra kiindulópontjára. Szerintem igen, de ennek is vannak stílusszintjei. Csak úgy, egy akármilyen utánfutót bérelni és maximum 80 km/órával elrobogni a helyszínre nagyon alapszint. Platós BMW-re feltenni a motort és teljes tempóval letekerni a Côte d‘Azur közelében foglalt szállásra, az már mutat valamit. Mondjuk azt, hogy mit, azt a kérdést bátran nyitva hagyhatjuk. De azért tedd a szívedre a kezed miközben pillantást vetsz az alábbi képre és valld be őszintén: nem remegett meg egy picit?

A raktér csukott állapotban 140, lenyitottban 200 centiméter – pont felfér az F850GS

Vélhetően valami hasonlóra gondoltak BMW autógyár mérnökei is, amikor megalkották a BMW Motorrad Days keretein belül bemutatkozó járművet. Az X7 xDrive40i-ből faragott platós cucc számunkra egy dolog miatt érdekes.

[do_widget id=text-10]

Na igen, amiatt, hogy a hasznos rakodófelület nagyságának bemutatására azt eszelték ki, hogy egy F850GS-t pakolnak fel rá. És azt kell mondjam, hogy bevált. A koncepció rendkívül látványos. Az mondjuk más kérdés, hogy a két méternyi rakodófelülettel megáldott luxusautóra a valóságban körülbelül utoljára gondolnék motorszállító járműként.

A motorszállító pickup karosszériája mintegy 10 centiméterrel lett hosszabb az X7 eredeti méreteinél. A tömege viszont alig növekedett, köszönhetően a szénszálas-műanyag bőkezű használatának. Akár szimpatikus számodra ez a fullbéemvés felállás, akár nem, azt el kell ismerni, hogy van benne fantázia.