Emlékeztek még? Volt idő, amikor a BMW-t finoman szólva sem azért szerettük, mert olyan megjelenésű motorokat rakott le az asztalra, amelyek osztatlan sikert arattak a motorosok között. Azután történt valami. Miután a bajorok kihozták a NineT modellt és annak változatait, már senki nem vádolja a kék-fehér gyártót azzal, hogy nem tud szépet alkotni. Az oldschool szegmens után pedig készen állnak a cruiserek szerelmeseinek szívét is meghódítani. És ha valami alkalmas erre a feladatra, akkor az R18 kétségkívül az.

A BMW Motorrad ugyanis egy olyan koncepció motorral állított be a Concorso d’Eleganza Villa d’Este rendezvényre, amitől minden oldschoolra nyitott motorrajongó azonnal becsurgat. És ezt le merem írni nem feltételes módban.
[do_widget id=text-10]
Az R18 a közmegegyezés szerinti valaha volt legszebb BMW-nek, az R5-nek a dizájn és szellemi utódja. És itt jön az igazán mókás rész: ez a gép valószínűleg nem marad meg tanulmány fázisban. Azaz jobb ha a bikerek betáraznak Tena Ladyből, mert ha ez kikerül az utcára…
A BMW nem először kívánja meghódítani a cruiser szegmenst. Tudom, ízlésről nem vitatkozunk. De a korábbi próbálkozásukra, az R1200C-re a mai napig pont annyira élvezetes ránézni, mint a bőrtangában, egy jóllakott szivárványos boa társaságában erotikus táncot lejtő nagymamámra, miközben sipító fejhangon énekli Tádzsikisztán hivatalos himnuszát. Azonban most új korszak veszi kezdetét. Mi sem mutatja ezt jobban, mint az, hogy a bajorok egy vadiúj, 1800 köbcentis, léghűtéses, nyomórudas vezérlésű blokkot fejlesztenek a szent cél érdekében.




















