… és felül
A kényelem egyébként mindenhol megvan. Jó az ülés: mind a vezetőé, mind az utasé nagy felületű, nagyon jól párnázott és nem csúszik. A vezetőé elöl elég keskeny, így remélhetően alacsonyabb pilóták is elérik a talajt. A lábtér kielégítően nagy – igaz, így nem lehet fülig dönteni a gépet, de ami közúton még egészséges, azt bőségesen tudja. Végezetül pedig a szélvédelem is nagyon jó: 2019-től már nem kívül, hanem a vezető felőli oldalon vannak a szélvédő magasságállító-csavarjai, így nem kell leszállni a nyeregből, ha szabályozni akarjuk. Az állítási tartomány nagy, az SE változat magasabb túra-plexije pedig meglepően hatékony és egész csendes volt. (Persze, minden ilyen terelő csinál turbulens zajokat, de ez az elviselhetőek közé sorolható.)

Agyig tömve
Az elektromos futóművön kívül ami kényelmi extra felszerelést elvárhat a mai elkényeztetett úri túramotoros, azt a Kawasaki belegyömöszölte az új Versys 1000 SE változatába. Persze ezek közül akad, amely már az alapkivitelben is ott figyel. Ilyen például a sebességtartó automatika vagy a bedöntésre aktiválódó ledes kanyarfény. De van markolatfűtés is – igaz, ennek szabadon látszódó vezetékeit eltüntethették volna a tökéletesebb optikai harmónia érdekében. A fények mindenütt ledesek, nem csak az ívbelső segédek.

A műszerfal a mobilos kapcsolódás lehetősége mellett annyi csilli-villi csodát mutat, hogy azt már nem is értem… Sok a fontos dolog is a színes folyadékkristályos kijelzőn: váltófokozat, részletes üzemanyag-szint, külső- és hűtővíz hőfok, távolságmérők mind vannak. De a gázállást, fékerőt, oldaldőlést és a ránk ható erőket menet közben mind mutató csodaizék szerintem csak arra jók, hogy eltereljék a figyelmed a motorozásról. Aki ezeket stíröli menet közben, hamar matrica lesz a szembe jövő Neoplan elején…

Persze a sok elektronikából van fontos is! A több fokozatban állítható menetvezérlő elektronika, a kiválóan működő blokkolásgátló vagy éppen a kapcsolható üzemmódok – sportos, normál utcai és rossz tapadási körülményekre szánt – mind hasznos társa a változatos körülmények között is hosszabb távokra induló túrázónak. Ahogy az „öngyógyító” fényezés is. A motor sérülékeny részeit ugyanis olyan festék borítja, amely az apró karcokat hő hatására magától eltünteti. Így ha az utas gyűrűje mondjuk nyomot hagy a faridomon – vagy éppen a felverődő kavics a lámpa melletti műanyagokon -, akkor az apró de évek alatt lelakott hatást keltő karcocskák egy hét napon állástól eltűnnek. A hőlégfúvótól gyorsabban…
[do_widget id=text-10]
Kiegészítheted
Annak ellenére, hogy az SE változat felszereltsége tényleg elképesztő – például a kézvédőkről még nem ejtettünk szót -, rengeteg pluszt is vásárolhatsz hozzá. A legfontosabb talán a teljes dobozrendszer – ami így biztosan drágább, mint egy utángyártott, de a motor színére van fényezve és – ami a legfontosabb – a gyári kulcs nyitja! Hogy a szálláson ne kelljen mindig a dobozokat cipelni, kapsz bele persze belső táskákat is – ez főleg a két oldalsónál nagyon praktikus.

Amennyiben az alap ülésmagasság neked sok, kérheted alacsonyabb nyereggel is a Versys-t. De bukógomba és hűtővédő (voltak a tesztmotoron, így a fotókon látod őket) vagy éppen kiegészítő fényszóró is felszereltethető még az átvétel előtt. Aztán gyári ponyvától navigációig mindent felrakathatsz rá, és ha nincs garázsod még Kawasaki feliratú ponyvát is kapsz. A kép tehát teljes – már csak a kasszához kell fáradnod!

Kiváló árképzés
Tulajdonképpen nem lehet azt mondani, hogy a végére maradt a slusszpoén. Mert a fentiek önmagukban is egy kitűnő túramotorrá teszik a Versys 1000 új, 2019-es változatát. Azonban így zárásként mindenképpen meg kell említeni az árat. Az önmagában is kiváló túramotornak számító alapváltozat most, 2019 tavaszán 4.249.000.- forintért vihető haza. Ebben a méretosztályban ez egy kiváló ajánlat – arról nem beszélve, hogy a soros négyhengeres erőforrás igazi színfolttá is teszi a mai mezőnyben. A fullos SE kivitel ugyan 1,1 millióval drágább – de amennyivel többet nyújt, tényleg simán megéri az árát! Aki pedig nem ragaszkodik a legújabb évjárat vívmányaihoz, az pillanatnyilag még akciós áron csemegézhet a 2018-as utolsó példányokból. Szóval ha nem vonz a terepmotorozás negyed tonnával, akkor érdemes alaposan számításba venni a nagy Versysek bármelyikét!
A harmadik oldalon jön a pontozás és megtalálod a részletes műszaki adatokat is. Meg egy csomó további fotót is. Lapozz még egyet!

