Japán kapitulációja: BMW F750GS teszt

by BobMaster -

Értékelés

BMW F750GS (2018)
Maximum Elért pontszám Összefoglalás
Erőforrás
Remek hangú, nyomatékos erőforrás, alacsony fogyaszással és baromi hoszú váltó-áttételekkel.
Teljesítmény 5 4
Nyomaték 5 5
Gázreakció 10 9
Rugalmasság 10 10
Vibráció 5 5
Akusztika 5 5
Erőátvitel 10 10
Összesen 50 48
Futómű
Az első futómű egy erős közepes, a facelift-nél jöhet valami komolyabb. Minden más perfekt.
Állíthatóság elöl 5 0
Állíthatóság hátul 5 5
Egyenesfutás 10 10
Kanyarstabilitás 10 10
Komfort 10 10
Összesen 40 35
Biztonság
Ezen a téren igen nehéz belekötni…
Fék hatásfok 10 9
Fék adagolhatósága 10 10
Felegyenesedési hajlam 5 5
ABS működése 5 5
Elektronikus menetstabilizálás 5 5
Összesen 35 34
Mindennapi használat
Csak azért kapott egy pontlevonást a vezető kényelméből, mert nem a komfortülés volt rajta. A szélvédelem felemás, a felsőtestet tehetrmentesíti, cserébe mindent a bukóra ver.
Kényelem vezető 10 9
Kényelem utas 5 5
Szélvédelem 5 3
Pakolhatóság 5 5
Terhelhetőség 5 5
Világítás 5 5
Felszereltség 5 5
Hatótávolság 5 4
Kidolgozási minőség 5 5
Karbantartás 5 5
Összesen 55 51
Költségek
Drága? Csak azért tűnhet annak, mert a versenytársak mellé ezeknek az extráknak a felét sem lehet rendelni.
Ár 10 6
Fogyasztás 5 4
Fenntartás 5 4
Összesen 20 14
Mindösszesen 200 182

Műszaki adatok

BMW F750GS (2018)
MOTORTÍPUS Vízhűtéses, négyütemű, soros kéthengeres motor
HENGERŰRTARTALOM (CM3) 853
FURAT X LÖKET (MM) 84 x 77
KEVERÉKKÉPZÉS Elektronikus befecskendezés
SŰRÍTÉSI ARÁNY 12,7:1
TELJESÍTMÉNY (KW(LE)/MIN) 57 (77) / 7’500
FORGATÓNYOMATÉK (NM/MIN) 83 / 6’000
TENGELYKAPCSOLÓ Többtárcsás nedves tengelykapcsoló (anti-hopping mechanizmus)
SEBESSÉGVÁLTÓ 6 sebességes (opcionális gyorsváltó)
SZEKUNDERHAJTÁS Lánc
MENETVEZÉRLÉS ASC széria, DTC opcionális, elérhető Dynamic Pro menetprogamok
VÁZ Híd típusú váz, acél héjkonstrukció
VILLASZÖG / UTÁNFUTÁS (FOK / MM) 63 / 104,5
ELSŐ FELFÜGGESZTÉS Teleszkópvilla Ø41 mm, 151 mm rugóút
HÁTSÓ FELFÜGGESZTÉS Központi rugóstag, rugóút 177 mm, opcionálisan Dynamic ESA
ELSŐ FÉK
Duális tárcsafék, úszó féktárcsák, Ø305 mm, kétdugattyús úszónyereg, ABS széria, ABS PRO opcionális
HÁTSÓ FÉK
Egy tárcsafék, Ø265 mm, egydugattyús úszónyereg, ABS széria, ABS PRO opcionális
KEREKEK Öntött alumíniumból készült kerekek
ELSŐ GUMIABRONCS 110/80 R19
HÁTSÓ GUMIABRONCS 150/70 R17
KÖRNYEZETVÉDELMI BESOROLÁS EURO4
CO2 KIBOCSÁJTÁS (G/KM) n.a.
HOSSZÚSÁG/SZÉLESSÉG/MAGASSÁG (MM) 2’255 / 922 / 1’225
TENGELYTÁV (MM) 1’559
ÜLÉSMAGASSÁG (MM)
815 mm (OE futómű-leengedő készlet: 770 mm, OE alacsony ülés: 790 mm, OE komfortülés: 830 mm)
SZABADMAGASSÁG (MM) n.a.
MENETKÉSZ TÖMEG (KG) 224
ÜZEMANYAGTARTÁLY TÉRFOGATA (L) 15
ÁR (HUF, 2018 NOVEMBER) 3’211’000.- (alapár)
ÁR (HUF, 2018 NOVEMBER) 4’365’800.- (a tesztelt felszereltségben)