Valamikor 2017-ben került elő újra az ötlet, hogy az osztrákok meghódítanák a középkategóriás túraenduró szegmenst. Miután elkészült a Duke 790 blokkja, szinte adta magát a dolog. Miután a szegmens egyre nagyobb és nagyobb népszerűségre tett szert, az emberek rájöttek két különböző dologra. Az egyik, hogy valójában nem mindenkinek való az offroadozás, de a kalandmotorok biztosította kényelmes üléspozíció, a hosszú rugóút és az élet magas ülésről való szemlélése jó dolog. A másik pedig, hogy aki mégis lemerészkedik az aszfaltról, annak sokszor a gigantikus túrabölények helyett kisebb motorra lenne szüksége. Ezen gondolatok mentén született meg az utcai használathoz közelebb álló KTM 790 Adventure és annak a tereporientált változata a KTM 790 Adventure R.

Mechanikus terepnarancsok
Az osztrákok a 790-es Duke modellben is használt sorkettes motorblokkot vették elő a közepes túraenduró projectjükhöz. A szépen muzsikáló LC8c-t azonban egy kicsit áthangolták, ami az adatokon is látszik. A gyár 95 lóerős teljesítményt adott meg 8’000-es fordulaton a Duke által kipörgetett 105 pacival szemben. Forgatónyomatékból pedig 88 newtonméter jutott 6’600-on pörögve.
Mindehez a gyár szárazon 189 kilogrammos tömeget ad meg mind a két kivitel esetében. A benzintank kapacitása 20 liter, ami az osztrákok szerint pont arra lesz elég, hogy az ember 450 kilométert tegyen meg – ezt persze hiszi a piszi, de azért jó érzés beleborzongatni a gondolatba.

A különbség viszont jól tettenérhető a futómű terén a két modell között. Már az alap Adventure modell is fel tud villantani egy tekintélyes, 20 centis darabot. Ebben az esetben elől 43 miliméteres átmérővel rendelkező WP APEX villák vannak elől, a hátsó rugót szintén a WP szállítja. Az R esetében 48 milliméteres WP XPLOR villák vannak elől és szintén WP hátsó rugó található, ezeknek a rugóútja azonban már 240 milliméter.

