Most már igazi kalandmotor lett? Benelli TRK 502 X teszt

by Macko -

Egyszerű, normál minőségű kezelőszervek és kikapcsolható blokkolásgátló

Értékelés

Benelli TRK 502 X
Maximum Elért pontszám Összefoglalás
Erőforrás
Amennyiben beéred a közútra elegendő, de az önmegvalósításhoz sokaknak biztosan kevésnek titulált teljesítménnyel, akkor egy teljesen élhető és kellemes túramotorod lesz.
Teljesítmény 5 3
Nyomaték 5 4
Gázreakció 10 8
Rugalmasság 10 7
Vibráció 5 3
Akusztika 5 4
Erőátvitel 10 8
Összesen 50 37
Futómű
A futóműnek jót tettek a változások – főleg az első kerékméret növekedése. Komfortja tovább javult. Terephasználathoz a rogóutak kevesek.
Állíthatóság elöl 5 1
Állíthatóság hátul 5 5
Egyenesfutás 10 9
Kanyarstabilitás 10 8
Komfort 10 8
Összesen 40 31
Biztonság
A fékrendszer komoly dimenziók mellett átlagos használhatóságot nyújt – azonban tudása a motor menetdinamikájához bőségesen elegendő.
Fék hatásfok 10 7
Fék adagolhatósága 10 7
Felegyenesedési hajlam 5 3
ABS működése 5 5
Elektronikus menetstabilizálás 5 1
Összesen 35 23
Mindennapi használat
A vezető helyzete csak álló helyzetben kritizálható, valamint a szélzaj lehetne kisebb. Az utas helyzete fejedelmi, az oldaldoboz-tartók eltűnéséért kár. Így is alapból igen jól használható túramotor a TRK 502 X.
Kényelem vezető 10 7
Kényelem utas 5 5
Szélvédelem 5 4
Pakolhatóság 5 4
Terhelhetőség 5 4
Világítás 5 4
Felszereltség 5 4
Hatótávolság 5 4
Kidolgozási minőség 5 4
Karbantartás 5 4
Összesen 55 44
Költségek
Ár-érték aránya nagyon jó – de azért van pár konkurense, akiken érdemes elgondolkozni mellette. De azt is elfogadhatjuk, hogy ez a csomag ennél olcsóbban sajnos nem jön ki.
Ár 10 7
Fogyasztás 5 4
Fenntartás 5 4
Összesen 20 15
Mindösszesen 200 150

Műszaki adatok

Benelli TRK 502 X
MOTORTÍPUS Soros, 2 hengeres, négyütemű, folyadékhűtésű, 8 szelepes DOHC benzinmotor
HENGERŰRTARTALOM (CM3) 449.6
FURAT X LÖKET (MM) 69 x 66,8
KEVERÉKKÉPZÉS Elektronikus üzemanyag-befecskendezés
SŰRÍTÉSI ARÁNY 11.5:1
TELJESÍTMÉNY (KW(LE)/MIN) 35 (47.6) / 8’500
FORGATÓNYOMATÉK (NM/MIN) 45 / 5’000
INDÍTÁS Elektromos önindító
TENGELYKAPCSOLÓ Olajfürdős
SEBESSÉGVÁLTÓ 6 sebességes
SZEKUNDERHAJTÁS Lánc
VÁZ Térhálós acélcső
VILLASZÖG / UTÁNFUTÁS (FOK / MM) n.a. / n.a.
ELSŐ FELFÜGGESZTÉS Ø 50 mm teleszkópvilla, rugóút 145 mm
HÁTSÓ FELFÜGGESZTÉS
Acél lengővilla, központi rugóstag állítható előfeszítéssel, húzó- és nyomófokozati csillapítással, rugóút 50 mm (rugóstagnál mérve)
ELSŐ FÉK Ø 320 mm dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyergek, kikapcsolható ABS
HÁTSÓ FÉK Ø 260 mm szimpla tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg, kikapcsolható ABS
MENETVEZÉRLŐ ELEKTRONIKA nincs
ELSŐ GUMIABRONCS 110/80R19
HÁTSÓ GUMIABRONCS 150/70R17
KÖRNYEZETVÉDELMI BESOROLÁS Euro4
CO 2 KIBOCSÁJTÁS (G/KM) 90.5
HOSSZÚSÁG/SZÉLESSÉG/MAGASSÁG (MM) 2’200 / 915 / 1’490
TENGELYTÁV (MM) 1’525
ÜLÉSMAGASSÁG (MM) 840
HASMAGASSÁG (MM) 220
SZÁRAZ TÖMEG (KG) 213
ÜZEMANYAGTARTÁLY TÉRFOGATA (L) 20
ÁR (HUF, 2018 OKTÓBER) 2’050’000.-
A kipufogót is igyekeztek védeni a kövektől

Támogatott tartalom.