Ugyanaz sokkal jobban: Honda Gold Wing Tour DCT teszt

by Macko -

Értékelés

Gyönyörű!

 

Honda Gold Wing Tour DCT
Maximum Elért pontszám Összefoglalás
Erőforrás
Az új boxer teljesítménye és főleg nyomatéka meggyőzően mozgatja a lényegesen könnyebb Gold Winget. A 7 sebességes DCT erőátvitel pedig remekül működik együtt vele. Belekötni már szinte csak a kissé késő gázreakcióba és főleg az indokolatlan és zavaró beleváltásokba lehet.
Teljesítmény 5 5
Nyomaték 5 5
Gázreakció 10 7
Rugalmasság 10 8
Vibráció 5 5
Akusztika 5 5
Erőátvitel 10 9
Összesen 50 44
Futómű
Sokkal komfortosabb elődeinél, igazából szinte minden helyzetben megállja a helyét. A nagyon gyenge utakon azonban közvetlen versenytársai még felülmúlják.
Állíthatóság elöl 5 5
Állíthatóság hátul 5 5
Egyenesfutás 10 10
Kanyarstabilitás 10 9
Komfort 10 7
Összesen 40 36
Biztonság
Ezen a téren sem kompromisszum, sem semmiféle belekötési lehetőség nincs. Vitának helye sem.
Fék hatásfok 10 10
Fék adagolhatósága 10 10
Felegyenesedési hajlam 5 5
ABS működése 5 5
Elektronikus menetstabilizálás 5 5
Összesen 35 35
Mindennapi használat
Roppant törpének vagy égimeszelőnek kell lenni ahhoz, hogy az egész vezetői helyzet és komfort ne legyen tökéletes. A kategóriájában kicsinek számító új dobozok adnak igazi támadási felületet.
Kényelem vezető 10 9
Kényelem utas 5 5
Szélvédelem 5 5
Pakolhatóság 5 3
Terhelhetőség 5 4
Világítás 5 4
Felszereltség 5 5
Hatótávolság 5 3
Kidolgozási minőség 5 5
Karbantartás 5 4
Összesen 55 47
Költségek
Elképesztően drága és alighanem a fenntartása sem lesz olcsó. A fogyasztás lesz az új tulaj pénztárcájának egyetlen barátja.
Ár 10 2
Fogyasztás 5 4
Fenntartás 5 2
Összesen 20 8
Mindösszesen 200 170

Műszaki adatok

Honda Gold Wing Tour DCT
MOTORTÍPUS Folyadékhűtésű, négyütemű, 24 szelepes, SOHC-vezérlésű, hathengeres boxermotor
HENGERŰRTARTALOM (CM3) 1’833
FURAT X LÖKET (MM) 73 x 73
KEVERÉKKÉPZÉS PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
SŰRÍTÉSI ARÁNY 10,5:1
TELJESÍTMÉNY (KW(LE)/MIN) 93 (126,5) / 5’500
FORGATÓNYOMATÉK (NM/MIN) 170 / 4’500
INDÍTÁS Integrált indítógenerátor (Integrated Starter Generator – ISG)
TENGELYKAPCSOLÓ DCT: hidraulikus, olajfürdős, többtárcsás, olajnyomás alatt álló
SEBESSÉGVÁLTÓ Hétfokozatú szekvenciális DCT vezérléssel és séta üzemmóddal (előre-hátra)
SZEKUNDERHAJTÁS Zárt kardán
VÁZ Présöntésű alumínium hídváz
VILLASZÖG / UTÁNFUTÁS (FOK / MM) 30,5 / 109
ELSŐ FELFÜGGESZTÉS Dupla lengőkaros, központi rugóstag
HÁTSÓ FELFÜGGESZTÉS Pro Link rendszer, központi rugóstag
ELSŐ FÉK Ø 320 mm dupla tárcsa hatdugattyús, úszóágyazású féknyergekkel, ABS
HÁTSÓ FÉK Ø316 mm szimpla tárcsa háromdugattyús féknyereggel, ABS
MENETVEZÉRLŐ ELEKTRONIKA HTCS
ELSŐ GUMIABRONCS 130/70 R18
HÁTSÓ GUMIABRONCS 200/55 R16
KÖRNYEZETVÉDELMI BESOROLÁS Euro4
CO 2 KIBOCSÁJTÁS (G/KM) 131
HOSSZÚSÁG/SZÉLESSÉG/MAGASSÁG (MM) 2’475 / 905 / 1’340
TENGELYTÁV (MM) 1’695
ÜLÉSMAGASSÁG (MM) 745
HASMAGASSÁG (MM) 130
MENETKÉSZ TÖMEG (KG) 383
ÜZEMANYAGTARTÁLY TÉRFOGATA (L) 21,1
ÁR (HUF, 2018 SZEPTEMBER) 11’089’000.-