A legendás név legkisebb viselője: BMW G310GS teszt

by Macko -

Elöl egy darab 300-as tárcsa 4 dugattyús radiális féknyereggel. Utóbbi nyilván csak dekoráció, előbbi a kikapcsolható ABS-szel teljesen korrekt munkát végez

Értékelés

BMW G310GS
Maximum Elért pontszám Összefoglalás
Erőforrás
A három decis blokk ereje senkit nem fog tűzbe hozni, de közútra és terepre nyugodt vérmérsékletű embernek elegendő, amit tud. A 6’000 feletti vibráció itt is kicsit túl sok.
Teljesítmény 5 3
Nyomaték 5 3
Gázreakció 10 7
Rugalmasság 10 7
Vibráció 5 2
Akusztika 5 4
Erőátvitel 10 8
Összesen 50 34
Futómű
Az egész futómű nagyon lágy, ami egyedül dinamikus szerpentines kanyaroknál lehet picit zavaró. Egyébként kellemes és komfortos gyenge aszfalton és könnyű terepen egyaránt – mint az eredeti GS-ek voltak.
Állíthatóság elöl 5 1
Állíthatóság hátul 5 3
Egyenesfutás 10 8
Kanyarstabilitás 10 7
Komfort 10 9
Összesen 40 28
Biztonság
A fékrendszer a motor képességeihez megfelelő. Az ABS alapfelszereltség, de természetesen kikapcsolható.
Fék hatásfok 10 7
Fék adagolhatósága 10 7
Felegyenesedési hajlam 5 4
ABS működése 5 5
Elektronikus menetstabilizálás 5 1
Összesen 35 24
Mindennapi használat
A hely bőségesen elég, főleg hogy 3 nyeregmagasságból választhatunk. A terhelhetőség két európai embernek sok esetben kevés lesz. A fogyasztás teljesen elfogadható, ahogy a motor egész összképe is teljesen rendben van.
Kényelem vezető 10 9
Kényelem utas 5 4
Szélvédelem 5 3
Pakolhatóság 5 4
Terhelhetőség 5 2
Világítás 5 4
Felszereltség 5 3
Hatótávolság 5 4
Kidolgozási minőség 5 4
Karbantartás 5 5
Összesen 55 42
Költségek
Kedvező az ára, ésszel használva keveset fogyaszt és várhatóan a fenntartása sem fog sok terhet róni tulajdonosára.
Ár 10 8
Fogyasztás 5 4
Fenntartás 5 4
Összesen 20 16
Mindösszesen 200

144

Műszaki adatok

BMW G310GS
MOTORTÍPUS Vízhűtéses, négyütemű, egyhengeres négy szelepes benzinmotor, dupla felső vezérműtengely, nedves karteres kenés
HENGERŰRTARTALOM (CM3) 313
FURAT X LÖKET (MM) 80 x 62,1
KEVERÉKKÉPZÉS Elektromos üzemanyag-befecskendezés, BMS-E2
SŰRÍTÉSI ARÁNY 10,6:1
TELJESÍTMÉNY (KW(LE)/MIN) 25 (34) / 9’500
FORGATÓNYOMATÉK (NM/MIN) 28 / 7’500
INDÍTÁS Elektromos önindító
TENGELYKAPCSOLÓ Mechanikus működtetésű, többtárcsás nedves tengelykapcsoló
SEBESSÉGVÁLTÓ 6 sebességes szinkronizált sebességváltó a főtengelyházba építve
SZEKUNDERHAJTÁS Végtelen Z-gyűrűs lánc
VÁZ Csöves térhálós váz
VILLASZÖG / UTÁNFUTÁS (FOK / MM) 63,3 / 98
ELSŐ FELFÜGGESZTÉS Ø41 mm fordított teleszkópvilla, rugóút 180mm
HÁTSÓ FELFÜGGESZTÉS Húzott alumíniumöntvény lengővilla, közvetlen zsanérozású központi rugóstag, állítható előfeszítés, rugóút 180mm
ELSŐ FÉK Ø300 mm szimpla úszóágyazású tárcsafék, radiális négydugattyús féknyereg, kikapcsolható ABS
HÁTSÓ FÉK Ø240 mm szimpla tárcsafék, egydugattyús úszóágyazású féknyereg, kikapcsolható ABS
MENETVEZÉRLŐ ELEKTRONIKA nincs
ELSŐ GUMIABRONCS 110/80 R 19
HÁTSÓ GUMIABRONCS 150/70 R 17
KÖRNYEZETVÉDELMI BESOROLÁS Euro4
CO 2 KIBOCSÁJTÁS (G/KM) n.a.
HOSSZÚSÁG/SZÉLESSÉG/MAGASSÁG (MM) 2’075 / 880 / 1’230
TENGELYTÁV (MM) 1’420
ÜLÉSMAGASSÁG (MM) 835 (opcionálisan 820 és 850 elérhető)
HASMAGASSÁG (MM) n.a.
MENETKÉSZ TÖMEG (KG) 169,5
MEGENGEDETT ÖSSZTÖMEG (KG) 345
HASZNOS TERHELHETŐSÉG (KG) 175,5
ÜZEMANYAGTARTÁLY TÉRFOGATA (L) 11
ÁR (HUF, 2018 AUGUSZTUS) 1’924’000.-

One comment

Comments are closed.