A stílus kétkerekű királynője: BMW K1600B Bagger teszt

by Macko -

Értékelés

BMW K1600B Bagger
Maximum Elért pontszám Összefoglalás
Erőforrás
A soros hathengeres erőforrás nyomatékleadása vitán felül mindent visz. A gáz komoly késése megszokást igényel és örökre zavaró marad. A váltóasszisztens tökéletes, de az erőátvitel csattogása kissé méltatlan a motorhoz.
Teljesítmény 5 5
Nyomaték 5 5
Gázreakció 10 6
Rugalmasság 10 9
Vibráció 5 5
Akusztika 5 4
Erőátvitel 10 8
Összesen 50 42
Futómű
A futómű elektronikusan szabályozható és a Bagger stílusához, várható felhasználási területéhez tökéletesen passzol is.
Állíthatóság elöl 5 4
Állíthatóság hátul 5 4
Egyenesfutás 10 10
Kanyarstabilitás 10 10
Komfort 10 7
Összesen 40 35
Biztonság
Ezen a téren teljes képtelenség belekötni: a legfejlettebb elektronikai csomagot kapod, amit a motorgyártás elő tud varázsolni. Még a kanyar-ABS is széria.
Fék hatásfok 10 10
Fék adagolhatósága 10 10
Felegyenesedési hajlam 5 5
ABS működése 5 5
Elektronikus menetstabilizálás 5 5
Összesen 35 35
Mindennapi használat
A stílus miatt számos ponton visszalépés testvéreihez képest. Amennyiben ugyanarra a célra akarod használni, ezek hátrányként jelentkezhetnek. Amennyiben megtalálod a valódi felhasználási területét, akkor minden a helyére kerül.
Kényelem vezető 10 7
Kényelem utas 5 5
Szélvédelem 5 3
Pakolhatóság 5 4
Terhelhetőség 5 5
Világítás 5 5
Felszereltség 5 5
Hatótávolság 5 4
Kidolgozási minőség 5 5
Karbantartás 5 4
Összesen 55 47
Költségek
A motor nem olcsó, fenntartása sem lesz az. Azonban aki jól választ és valóban erre a különlegességre van szüksége, az fantasztikusan fogja élvezni.
Ár 10 4
Fogyasztás 5 4
Fenntartás 5 3
Összesen 20 11
Mindösszesen 200 170

Műszaki adatok

BMW K1600B Bagger
MOTORTÍPUS
Soros hathengeres négyütemű benzinmotor, két felső vezérműtengely, hengerenként négy szelep
HENGERŰRTARTALOM (CM3) 1’649
FURAT X LÖKET (MM) 72 x 67,5
KEVERÉKKÉPZÉS Elektronikus szívócső-befecskendezés
SŰRÍTÉSI ARÁNY 12,2:1
TELJESÍTMÉNY (KW(LE)/MIN) 118 (160) / 7’750
FORGATÓNYOMATÉK (NM/MIN) 175 / 5’250
INDÍTÁS Elektromos önindító
TENGELYKAPCSOLÓ Többtárcsás tengelykapcsoló olajfürdőben
SEBESSÉGVÁLTÓ 6-sebességes, ferde fogazású sebességváltó
SZEKUNDERHAJTÁS Kardánhajtás
VÁZ Híd típusú öntött alumínium keret teherbíró motorral
VILLASZÖG / UTÁNFUTÁS (FOK / MM) 62,2 / 106,4
ELSŐ FELFÜGGESZTÉS
BMW Motorrad Duolever központi rugóstaggal, rugóút 115 mm
HÁTSÓ FELFÜGGESZTÉS
BMW Motorrad Paralever központi rugóstaggal, rugóút 125 mm
ELSŐ FÉK
Ø 320 mm dupla tárcs 4 dugattyús féknyergekkel, ABS
HÁTSÓ FÉK
Ø 320 mm szimpla tárcsa 2 dugattyús féknyereggel, ABS
MENETVEZÉRLŐ ELEKTRONIKA DSC menetvezérlő elektronika
ELSŐ GUMIABRONCS 120/70 ZR 17
HÁTSÓ GUMIABRONCS 190/55 ZR 17
KÖRNYEZETVÉDELMI BESOROLÁS
Zárt hurkú háromutas katalizátor, EURO 4 kibocsátási osztály
CO 2 KIBOCSÁJTÁS (G/KM) n.a.
HOSSZÚSÁG/SZÉLESSÉG/MAGASSÁG (MM) 2’489 / 1’000 / 1’465
TENGELYTÁV (MM) 1’618
ÜLÉSMAGASSÁG (MM) 750 / 780
HASMAGASSÁG (MM) n.a.
MENETKÉSZ TÖMEG (KG) 336
MEGENGEDETT ÖSSZTÖMEG (KG) 560
ÜZEMANYAGTARTÁLY TÉRFOGATA (L) 26,5
ÁR (HUF, 2018 JÚNIUS) 7’083’000.-

Tökéletes!