Új túra-sport prototípus a BMW-től: 9Cento

by Medve -

A BMW Motorrad egy új prototípust mutatott be, aminek az oldalára a Concept 9Cento nevet vésték. Persze ez a megnevezés valószínűleg nem fog rajta ragadni, pedig milyen szépen is tudna együtt rezonálni a NineT modellekkel a kínálatban. De mi is ez? Első ránézésre az S1000XR és F850GS szerelemgyereke, ami a magasított középsúlyú túramotorok szegmensében olyan kihívóknak lenne hivatott elmagyarázni, hogy mekkora a kabát, mint például a Versys 650-es változata vagy éppen az NC750X.

A hátsó kerék feletti cápauszony egy nagyon menő design ötlet – sajnos nem valószínű, hogy a végleges változaton is helyet kap

Ötletes közepes

A motort néhány nappal ezelőtt mutatták be. A BMW-nek természetesen nagy tervei vannak a most még prototípus fázisban legelésző géppel. Ezeknek a magas építésű, középsúlyú túramotoroknak a népszerűsége ugyanis egészen magas szinten áll.

Érdemes megfigyelni, hogy a motor design és a kialakítás nincsen túlságosan elrugaszkodva a valóságtól. Természetesen a figyelmet fel kell hívni a modellre. De ha képzeletben kicserélsz néhány idomot a közízlésnek megfelelőbb változatra, akkor szinte egy kész motort láthatsz magad előtt. Ez pedig arra enged következtetni, hogy hamarosan a végleges motort is bemutathatják.

Az elektromágneses rögzízéssel pillanatok alatt eltávolítható dobozok

A motor a jelenlegi állás szerint az F850GS-ben is szolgálatot teljesítő, kéthengeres, 853 köbcentiméteres erőforrás lesz. A 9Cento egyik komoly érdekessége azonban a rajta feszülő csomagrendszer. Az oldalkofferek le és felpattintására ugyanis egy végletekig hatékony megoldást eszeltek ki. Egy elektromágneses rögzítési rendszernek hála a tatyó tényleg egy mozdulattal le és felpakolható lesz, ami nagy előrelépés a maceramentesség útján. Levételükkel a motor hátsó traktusa egy igazi egyszemélyes, vagány farrésszé válik, azonban ha fent vannak, akkor a segítségükkel az utasülés teljes értékűvé válik. Nagyon BMW-hez méltó ötlet.