Ahol az út véget ér: a Gas Gas idei kínálata

by Medve -

Talán húsz éves lehettem, vagy annyi is alig, amikor először hallottam a Gas Gas márkáról. Hiába, nem egy benzingőzös társaságban nőttem fel, de azért a hasonszőrűeket előbb vagy utóbb összeterelgeti a szél. Emlékszem, hogy jól elröhögcséltem a néven, amit a spanyol brand saját magának választott – akkor még fogalmam sem volt róla, hogy rendkívül komoly off-road motorokról van szó. Pedig az 1985-ben két jóbarát által alapított gyártó komoly védjegynek számított már tizenévvel ezelőtt is az enduro és trial gépek szerelmeseinek körében. Itthon a Gerecse Motor a hivatalos importőr. Tőlük lehet beszerezni a legújabb masinákat. Kétütemű motorblokkjaik saját fejlesztésűek, négyütem tekintetében pedig a Yamaha WR típusú erőforrásait használják. Lássuk, hogy milyen a kínálatuk.

A Gas Gas több mint harminc éve fejleszt komoly terepmasinákat

EC250 és EC300

Egyhengeres, kétütemű, folyadékhűtéses, rendszámozható motorok. Nem egy csúnya gép, de elsősorban a technikai oldal jelenti a vonzerejüket. Ezen a téren sokat megörököltek a Gas Gas triálgépeitől. Ilyen a különleges króm-molibdén váz, a KYB felfüggesztés, a hullámtárcsás Nissin fékrendszer vagy éppen az FMF kipufogódob. Négyütemű vetélytársaihoz képest agresszívebb és sokkal erősebb hatást kelt.

Elődjénél kilenc százalékkal könnyebb az EC

XC250 és XC300

Nemcsak az EC, hanem az endúrókrosszra szánt XC tesók is újultak idén. Az EC modelleknél megtalálható finomságokon felül Renthal kormányt és FMF rezonátort kaptak. Természetesen a spanyolok nem csak a versenyzőkre gondoltak, hanem a baráti csapatásokra is.

Így olyan figyelmességekkel kell számolnunk, mint a nagyobb üzemanyagtartály, a könnyített karbantartás vagy a nehezen törő idomok. Az üzemanyagtartály megnőtt, a hűtőrendszer pedig a korábbinál hatékonyabban üzemel.

A Gas Gas a korábbinál alacsonyabb fogyasztással kecsegtet

TXT Racing és GP

A TXT Racing modellcsalád tagjai a kőkemény triálosok körében nagyon népszerű típusok. Kaphatóak 125, 250, 280 és 300 köbcentiméteres motorblokkal is. De hiába a különböző erőforrások, vannak komoly közös nevezők.

Cserélhető hengerfejjel és dupla gyertyás CDI Hidria gyújtással kínálják

Ilyen a minden paraméterében szabályozható Öhlins felfüggesztés, a három fokozatban állítható kuplung előfeszítés és a hihetetlen 67-67.5 kilogrammos száraztömeg. A különböző változatok GP kivitelben is megvásárolhatóak. Ezeket aranyozott futóműelemeiről, szénszálas idomairól és az FIM-homológ fékrendszereikről lehet felismerni.

 

Kérlek lapozz a következő oldalra a Gas Gas további modellpalettájának bemutatásáért!