Automatizált világjáró: Honda Africa Twin DCT teszt

by Macko -

Értékelés

A DCT nagyon megkönnyíti a tereppel való ismerkedést!
Honda CRF1000D Africa Twin DCT
Maximum Elért pontszám Összefoglalás
Erőforrás
Az erő és a nyomaték mindenre elég, a DCT nagyon kényelmessé teszi a mindennapokat. Mára talán túl bonyolult lett és D üzemmódban kisebb gázoknál túl korán felkapcsol.
Teljesítmény 5 4
Nyomaték 5 4
Gázreakció 10 8
Rugalmasság 10 9
Vibráció 5 5
Akusztika 5 5
Erőátvitel 10 9
Összesen 50 44
Futómű
Aszfalton egyedül nagy fékezéskor túl puha az eleje, kanyarvadászatra inkább kellően feszesnek mondanám. Terepen maga a tökély – ameddig el nem kezdünk durváskodni.
Állíthatóság elöl 5 5
Állíthatóság hátul 5 5
Egyenesfutás 10 10
Kanyarstabilitás 10 8
Komfort 10 9
Összesen 40 37
Biztonság
Az egyetlen dolog, amit meg kell szokni, hogy önmagában ne használjuk intenzíven az első féket. De ez minden hasonló felépítésű terepre alkalmas motornál ugyanígy van.
Fék hatásfok 10 8
Fék adagolhatósága 10 8
Felegyenesedési hajlam 5 5
ABS működése 5 5
Elektronikus menetstabilizálás 5 5
Összesen 35 31
Mindennapi használat
A DCT a hétköznapi közlekedést nagyságrendekkel könnyebbé teszi. Szerpentines használatra még mindig nincs jó üzemmódja, ott manuálisan kell irányítani. Egy erősebb hátsó rugóstag kellene alá, és tökéletes lenne.
Kényelem vezető 10 9
Kényelem utas 5 3
Szélvédelem 5 2
Pakolhatóság 5 4
Terhelhetőség 5 2
Világítás 5 5
Felszereltség 5 3
Hatótávolság 5 3
Kidolgozási minőség 5 5
Karbantartás 5 4
Összesen 55 40
Költségek
A DCT komoly felára ellenére nem rossz befektetés. A motor fenntartási költségei bemutatása óta már tiszták: szánni kell rá pénzt.
Ár 10 2
Fogyasztás 5 4
Fenntartás 5 3
Összesen 20 9
Mindösszesen 200 161
A műszerfal nem változott – nagyon jól olvasható és informatív

 

Már csak a részletes műszaki adatok vannak hátra, illetve a kimarad képek és képaláírások. Lapozz egy utolsót!