A Kymco is terepes robogón töri a fejét

by FeR1 -

Két évvel ezelőtt csak tátotta a száját a szakmai közönség, amikor a Honda bemutatta az X-ADV névre keresztelt robogóba oltott terepes masinát. Aztán volt szerencsénk alaposan tesztelni is ezt a járgányt – komolyan meglepődtünk a képességein és a használhatóságán. Nem volt ez másként szerte a világon: mindenhol kitörő lelkesedéssel fogadták a furcsa szerzetet. Ezen a sikeren felbuzdulva most a Kymco is bedobta a köztudatba a saját átiratát. Eddig egyeduralkodónak tűnt az X-ADV az általa teremtett kategóriában, ám most a tajvani gyártó is hasítana egy kis szeletet ebből a szegmensből.

A Honda nagyot durrantott az X-ADV terep robogóval

Biggyesszünk egy csőrt az elejére és kész is az enduro?

Ennél azért egy kicsit többre van szükség egy könnyű terepen is jól használható gépnél, annak ellenére, hogy az elmúlt évtized erről szólt. A marketing osztály szépen lassan kiölte a valódi terepes használatra is alkalmas gépeket, hogy aztán némi dumával olyan járgányokat illessenek a túra-enduro jelzővel, amelyek valójában alkalmatlanok az efféle felhasználásra. Szerencsére az utóbbi években kezd helyre állni a rend és valódi képességekkel bíró motorok is születnek a kategóriában.

A Kymco így álmodta meg az X-ADV ellenfelét

Ez a Kymco persze nem ilyen, egyelőre még csak koncepció. Egy olyan tervezet, amely alapján úgy tűnik, a tajvaniak nem vették észre, hogy nem a csőrtől lesz valami terepmotor. Alapnak az AK550 jelölésű nagyrobogójukat vették. A képek alapján egy kicsit megemelték a hasmagasságot némi plusz rugóúttal és átdolgozták az ülést. A guruló kanapé jelleg persze így is megmaradt és közel sem tűnik olyan extrémnek, mint a Honda X-ADV.

Az alapot a Kymco AK550 fotelrobogója adta

A tanulmánynak a C-Series nevet adták és egyelőre csak annyit tudni, hogy egy 550 köbcentis erőforrás dolgozik majd benne 53 lóerővel. Sikeresebb lenne az ötlet, ha pár lóerőt feláldoztak volna a csúcsteljesítményből, így még beleférhetne az A2-es jogosítvány kategóriába – így csak korlátlan jogsival lesz vezethető a masina. Várhatóan az EICMA-n láthatjuk majd először élőben a Kymco „terep” robogóját.