Értékelés (Káldor András)

|
Yamaha XT1200ZE Super Ténéré |
|||
|
Maximum |
Elért pontszám |
Összefoglalás |
|
| Erőforrás | Touring és Sport módban lehet használni. Sport módban minden felgyorsul, mintha egy teljesen más motoron ülne az ember. | ||
| Teljesítmény |
5 |
5 |
|
| Nyomaték |
5 |
5 |
|
| Gázreakció |
10 |
10 |
|
| Rugalmasság |
10 |
8 |
|
| Vibráció |
5 |
4 |
|
| Akusztika |
5 |
5 |
|
| Erőátvitel |
10 |
9 |
|
| Összesen |
50 |
38 |
|
| Futómű | Jó menetstabilitással rendelkezik, mind a kanyargós hegyi utakon, mind a tempósabb országutakon vagy autópályákon. | ||
| Állíthatóság elöl |
5 |
4 |
|
| Állíthatóság hátul |
5 |
4 |
|
| Egyenesfutás |
10 |
10 |
|
| Kanyarstabilitás |
10 |
10 |
|
| Komfort |
10 |
9 |
|
| Összesen |
40 |
37 |
|
| Biztonság | A hátső fék működése számomra idegen volt, mintha nem is lenne ABS. A két fék együttess használatával is az UBS mintha hátul nem engedné az ABS használatát. Meglepő dolgokat tud eredményezni. | ||
| Fék hatásfok |
10 |
9 |
|
| Fék adagolhatósága |
10 |
9 |
|
| Felegyenesedési hajlam |
5 |
4 |
|
| ABS működése |
5 |
4 |
|
| Elektronikus menetstabilizálás |
5 |
4 |
|
| Összesen |
35 |
30 |
|
| Mindennapi használat | A szélvédelem és a testtartás ellenére nem éppen kényelmes a fenéknek hosszútávon. 1’500 kilométernyi teszt után is fájdalmas volt ülni rajta. Motoros táskát megfelelően lehetett rögzíteni. | ||
| Kényelem vezető |
10 |
6 |
|
| Kényelem utas |
5 |
2 |
|
| Szélvédelem |
5 |
5 |
|
| Pakolhatóság |
5 |
5 |
|
| Terhelhetőség |
5 |
5 |
|
| Világítás |
5 |
4 |
|
| Felszereltség |
5 |
4 |
|
| Hatótávolság |
5 |
4 |
|
| Kidolgozási minőség |
5 |
5 |
|
| Karbantartás |
5 |
5 |
|
| Összesen |
55 |
45 |
|
| Költségek | Egy ilyen kvalitású motor ritkán olcsó – de ezt a stílust és minőséget meg kell fizetni. A roppant kiforrott technika, a hosszú élettartam és a 10 ezrenként esedékes olajcserék ugyanakkor nem veszélyesen költségesek. | ||
| Ár |
10 |
8 |
|
| Fogyasztás |
5 |
4 |
|
| Fenntartás |
5 |
4 |
|
| Összesen |
20 |
16 |
|
| Mindösszesen |
200 |
166 |
|
Már csak a műszaki adatok vannak hátra, lapozz egy utolsót!
