Két olasz cég összefogásáról van szó. Az Energica a kizárólag elektromos motorokat gyártó márkák között meghatározónak nevezhető. Egyik csúcsmodelljük, az Eva igazán vonzó csupasz gép. Nem is csak izgalmas megjelenése, de menetteljesítményei miatt is. Ezt vette kezelésbe az Apache Custom Motorcycles csapata. A cél az volt, hogy egy igazán múltat idéző motort faragjanak a jövő technikája köré. Hát, sikerült nekik.

A technikához nem nyúltak. Az elektromos hajtómű a legújabb generációs talján amperfalóéval megegyező módon 136 lóerős, és menetteljesítményével nem csak városban van esélye: végsebességét elektronikának kell 200 kilométer/óránál leszabályoznia. Mindehhez hatótávja a gyári adatok szerint 200 kilométer. Tehát ezeket valószínűleg a képeken látható Apache építés is tudja.

Az Energica szerint közös céljuk egy olyan motor megalkotása volt, amely ötvözi az általuk készített, jövőbe mutató csúcstechnikát a hetvenes évek nyers sportmotorjainak arculatával. Az Apache Customs csapata ezt a munkát szerintem egészen zseniálisan oldotta meg. Az idomok remekül hozzák vissza a megcélzott időszakot.

A fejidom, az oldalsó műanyagok fazonja, a plexi – és főként a faridom mind csodaszépen repít vissza minket az időben. Na és az a két lámpa! Nekem azok mindent visznek. Igazi törvényen kívüli arcot adnak a vasnak, amely amúgy a Midnight Runner (Éjszakai Vágtázó) nevet kapta. Most már csak azt kell megszokni, hogy a kipufogókat hiába keressük rajta, és amikor elindul, a hangja sem az lesz, amit várunk az első vizuális benyomást követően.
További képek



