Városi kalandor: Honda City Adventure Concept

by Macko -

A Honda úgy látszik rákapott erre a kalandoros vonalra. Hiszen az új Africa Twin is mint „True Adventure Concept” debütált pont egy évvel ezelőtt Milánóban. Az idei EICMA aranyszárnyas standján már a széria modell állt – azonban a közelében feltűnt egy robogó-szerű valami is. Bütykös gumikkal… Jelenleg ezt is csupán prototípusnak aposztrofálja a Honda, azonban nagyjából biztosra vehetjük, hogy hamarosan sorozatban is készülni fog valami roppant hasonló. Addig az ideiglenes neve City Adventure Concept.

A Honda új robogó-koncepciója arra készült, hogy elhagyja az aszfaltozott utakat
A Honda új robogó-koncepciója arra készült, hogy elhagyja az aszfaltozott utakat

Az alapötlet egyszerű: azon Honda modelleknél, ahol elérhető DCT váltó mint opció, az eladott példányok 48 százalékát azzal rendelik meg a vásárlók. A cég tehát tudatosan ebbe az irányba fejleszt, ami alapvetően logikus. Hiszen a duplakuplungos egységgel szerelt gépek a hétköznapokon egy robogó automata erőátvitelének kényelmét kínálják, a pilóta azonban bármikor kezébe veheti a váltó irányítását. Szó szerint, hiszen ekkor bal kézzel tud áttételt módosítani a bal lába helyett.

Küllős kerék - de egy robogón? Úgy tűnik, ez a jövő
Küllős kerék – de egy robogón? Úgy tűnik, ez a jövő

A City Adventure egy olyan robogónak tűnik, amely alkalmas a földutakon történő közlekedésre is. Hosszabbak a rugóútjai, masszívabb a felfüggesztése és jóval nagyobb a hasmagassága, mint egy hagyományos nagyrobogónak. Némi borulás elleni védelemmel is ellátták, a kipufogója viszonylag magasra fel lett húzva és elöl mintegy jelzés értékkel feltűnik a Honda „X” modelljeit jellemző „csőröcske”. Vagy valami ahhoz hasonló…

Éppen csak stilizált a kis csőr-kezdemény - de ott van. A szélvédő állítható
Éppen csak stilizált a kis csőr-kezdemény – de ott van. A szélvédő állítható

A masina technikai adatait egyáltalán nem tették közzé, de a magam részéről elég egyértelműnek tartom, mi adta a kiindulási alapot. Az NC750D Integra teljes műszaki bázisa passzol a City Adventure ruhája alá – éppen csak a futóművet kellett módosítani. No meg fűzött kerekeket biggyeszteni a terepes abroncsokba – ezek azért valljuk meg elég romantikusan mutatnak egy robogón. Na de ha az kalandrobogó, akkor miért ne? Mivel pedig egy ilyesféle öszvér népszerűsége borítékolhatóan jó lesz, 2016-ban akár már a szalonokban is megjelenhet. Valamilyen más néven persze.

5 comments

  1. Mostanában a modelleket nézve nem tartom semmibe se a Hondát. Gyengék, csúnyák drágák. De ez legalább nem csúnya és elég praktikusnak is tűnik. Ha lesz legalább nyolcszázas, 100 lóval, négymillió alatt, nagyon vonzó motor lehet belőle.

  2. Bogenschutze: ugyan az Integra alap csak az én megérzésem, de nagyon csodálkoznék, ha nem lenne igazam. Úgyhogy ne reménykedj a 100 lóerőben túlságosan. 🙂

Vélemény, hozzászólás?