A leggazdaságosabb motoros navigáció: WayteQ xRIDER

by Macko -

No de jöjjön maga a bölcső! Ebbe az xRIDER könnyen és nagyon pontosan becuppan, a tetejét egy kis műanyag pöcök azonnal meg is fogja – ennek kioldásával tudjuk egy kézzel is könnyen kivenni. Motoron azonban kevés lehet ez a rögzítés, így a bölcső hátoldalán egy kis csavar van, amely néhány mozdulattal véglegesen megfogja a tokban a készüléket – innen az tuti hogy soha nem fog kihullani, hajtsunk akármilyen kátyúba!

A képernyőre koppintva azonnal megjelenik jobb oldalon a kis információs panel, amelyen nagyítani-kicsinyíteni és a 2D-3D között váltani is azonnal tudunk
A képernyőre koppintva azonnal megjelenik jobb oldalon a kis információs panel, amelyen nagyítani-kicsinyíteni és a 2D-3D között váltani is azonnal tudunk

A bölcsőből kijövő vezeték egy gyorscsatlakozóban végződik, amelyre villámgyorsan – bedugva és csavarmenettel rögzítve az érintkezést – tudunk kétféle hosszabbítást is illeszteni: egy szivargyújtósat és egy olyat, amely két meztelen vezetékben végződik. Ez utóbbi készült motoros felhasználásra, hiszen az akkumulátorra fixen rákötve állandó tápellátást tudunk motorunk fedélzetén biztosítani. Ugyanakkor egy mozdulattal széthúzhatjuk a toldást, lekaphatjuk a bölcsőt és használhatjuk az xRIDER-t mondjuk az autónkban, szivargyújtóról megtáplálva. Szerintem ebben a rendszerben sok hiba nincs…

A motoros tartó bármilyen csőre könnyen rögzíthető - akár egy tükörszárra is! Kormányra persze jobban passzol
A motoros tartó bármilyen csőre könnyen rögzíthető – akár egy tükörszárra is! Kormányra persze jobban passzol

Fontos tudománya még a WayteQ újdonságának a kékfogas kapcsolódási lehetőség. Így ugyanis Bluetooth kapcsolatot hozhatunk létre bukósisakunkkal és menet közben a hangutasítások is segítik haladásunkat. Ennek tesztelése még várat magára, ugyanis a motoromban levő kommunikációs központ rendelkezik ilyen lehetőséggel, így azzal elvben össze tudom majd lőni az xRIDER-t. A leírás szerint „tovább hangosíthatjuk a készüléken hallható hangokat (navigáció, filmek, zenék) egy megadott rádiófrekvencián keresztül: már csak az autórádiót kell a megfelelő frekvenciára hangolni és kedvenc zenéi, vagy a navigációs szoftver hangját az autórádión élvezheti” – nos, ennek a feltérképezése is még a jövő zenéje – hogy stílszerű legyek.

A tartó hátulján levő kis csavar tökéletes biztonsággal rögzíti a készüléket. A házon kis napellenző is van
A tartó hátulján levő kis csavar tökéletes biztonsággal rögzíti a készüléket. A házon kis napellenző is van

A kiépítéssel és a készülékkel kapcsolatban mindent kitárgyaltunk, így marad néhány szóban a Sygic szoftvere. Mivel egész eddigi navigációs életemben (ez olyan virtuális valóság féle dolog lehet) garminos voltam, ennek a logikáját még picit szoknom kell. Elsőre ugyan nem ütköztem komoly akadályokba. Használat előtt a készüléken töméntelen dolgot testre szabhatunk a térkép beállításaitól (mi mindent mutasson a végtelen mennyiségű lehetőség közül – én nagyjából letiltottam mindent, hogy a térképet magát lássam az utakkal) a sebességkorlátozásokon és az azokkal kapcsolatos riasztásokon keresztül egészen a navigációra vonatkozó dolgokkal kapcsolatban.

A tartó egy általános csatlakozóban végződik, amely többféleképpen építhető ki
A tartó egy általános csatlakozóban végződik, amely többféleképpen építhető ki

Annyira régiesen gondolkozom a témakörben, hogy nekem motoron mindig a legrövidebb út van beállítva mint tervezési opció, a térképet pedig két dimenzióban nézem úgy, hogy Észak felül legyen – kvázi mintha papírtérkép lenne előttem. (Így sokkal jobban átélem, mi merre van és éppen hova tartok.) A Sygic szoftvere ebből a szempontból nagyon barátságos, ugyanis a nézetek közti váltás valóban egy mozdulattal megy menet közben is. A kijelzőre koppintva a jobb oldalon megjelenik három „gomb”, amelyek közül a középső a 2D és a 3D között kapcsol – az alsóval és a felsővel pedig a nagyítás állítható. Remek!

Bal oldalon a szivargyújtós csatlakozás, jobbra a motorra alapként ajánlott állandó bekötést lehetővé tevő kanóc
Bal oldalon a szivargyújtós csatlakozás, jobbra a motorra alapként ajánlott állandó bekötést lehetővé tevő kanóc

Maga a navigáció nagyon egyértelműen működik. Ha simán egy pontra akarunk eljutni, megadjuk annak paramétereit, választhatunk a lehetséges felkínált útvonalak közül (nagyon korrekt!), és már mehetünk is. Egyetlen negatívum amivel találkoztam, a viszonylag lassú újratervezés abban az esetben, ha letérünk a kijelölt útvonalról. Úgyhogy a legokosabb valószínűleg nem eltéveszteni azt…

Az autós tartó, amely természetesen a szélvédőre tapad (és nem a szivargyújtóra pattintható...)
Az autós tartó, amely természetesen a szélvédőre tapad (és nem a szivargyújtóra pattintható…)

Van még persze rengeteg olyan terület, amit ki kell tapasztalni a Sygic-kel kapcsolatban. Elsősorban a hosszabb, több érintési pontot tartalmazó útvonalak megtervezésére gondolok. Én ugyanis főleg erre használom a navit: túrázásra! Megtervezem, merre akarok menni, az útvonalat PC-ről átlövöm a készülékre, aztán indulhat a gurulás! Garminon ez magától értetődően ment, itt azonban nem lesz ennyire egyszerű – vagy ki tudja. A készüléken persze lehet akármilyen sok érintőpontos útvonalat is tervezni, de azon nem szeretnék órákat pötyögni. Eddigi gyors keresgélésem alapján létezik megoldás a Goggle Maps-en megtervezett útvonal Sygic-re való átkonvertálására is – de erre a tartós teszt folytatásában fogok visszatérni.

Hibátlannak tűnik autóban is - mert valljuk be, a motorosok java része autózik is
Hibátlannak tűnik autóban is – mert valljuk be, a motorosok java része autózik is

Mindent egybevéve az első benyomások alapján a WayteQ xRIDER egy roppant kedvező és jó vételnek tűnik. A motoros felhasználás minden követelményét teljesítő készüléket kapunk egy egészen használhatónak tűnő navigációs szoftverrel együtt nem egészen ötvenezer forintért, amelyet bármikor autóban is hadra foghatunk – szerintem ha a még nyitott kérdésekre is ilyen pozitív válaszokat ad az xRIDER, nem sok nála jobb ajánlat marad a piacon!

20 comments

  1. „az akkumulátorra fixen rákötve állandó tápellátást tudunk motorunk fedélzetén biztosítani.”

    Inkább ne így. Ennek a megoldásnak nagyon sok hátránya van.

  2. Az eddigi navis tapasztalataim alapján(iGo, Google Maps, Sygic) szerintem készüléken több pontos útvonalat tervezni még mindig az iGoval lehet a legfájdalommentesebben. Címre eljutni itthon szinte csak a Google Mapset használom.
    Androidon csak az ingyenes iGo Szülinapp van meg(valamint még régi készülékeken használtam 8-ig bezárólag mindet), valamint megvettem a Sygicot(csak külföldi utaknál használom). Sajnos tervezésben az iGo nagyon megveri a Sygicot, ahol kínszenvedés több pontosokat tervezni(igazán adhatnának akár valami regisztrációhoz kötött webes appot a tervezéshez, ha már PC-s verziót nem). Ami tetszett a Sygicban, hogy országokon átmenő tervezésnél országonként megadhatod, milyen útvonalakkal tervezzen(fizetős, autópálya stb.). Bár ez lehet iGoban is megvan, az csak itthoni térképpel van meg.

    Az xRider jónak tűnik, én is gondolkoztam külsős navin, de nem szeretek sok kütyüt cipelni magammal, így maradt egy Givi tok és tartó.

  3. eko: Miért? Ez az xRIDER úgy működik, hogy ha tápon van és megnyomom a kikapcsolást, felajánlja a készenlétet is. Úgy még csak nem is merít. Főleg, ha kiveszem a készüléket… Vagy te hova kötnéd?

  4. hassan: Találtam nyomokat, hogy lehet PC-n tervezett utat konvertálni Sygic-ra. Ha tényleg működik, azt azonnal megosztom!

  5. én tegnapelőtt vettem át a postástól a szettet és starcommal simán össze lehet hangolni, teljesen jól szól. Én is akura kötöttem. Most ácsolok rá egy iGo t. Már csak azt kell megtudnom, hogy a Google Mapon előre tervezett útvonalat, milyen formátumban konvertáljam, hogy megegye a szett.

  6. Több okból:
    -Szulfátosodni fog a csatlakozója. Ezzel nem tudsz mit csinálni, ahol áram van, ott szulfátosodik a levegö nedvessége hatására.
    – Gondolom a navi nem 14,4V-on müködik. Tehát a tápkábelben van valamilyen feszültségátalakító. Ez pedig ha keveset is, de fogyaszt áramot, ami egy mkp akksinál már számottevö is lehet.

    Minden 2004 utáni BMW-nek van gyári navicsatlakozója. Ez 5A-ig terhelhetö. Én oda kötném..

  7. Nekem továbbra is szivargyújtóról fog menni Kicsigésán. Amúgy ma 3 órát nyúztam akksiról a 38 fokban, 2 pálca maradt az 5-ből. Végig navigált, max fényerőn.

  8. Kíváncsi vagyok a teszt konklúzióira, mert éppen ma jártam pórul az autós navigátorral (Wayteq 950BT); egész egyszerűen nem kapcsolt be a képernyő, annak ellenére, hogy a led azt mutatta, be van kapcsolva a készülék (isteni szerencse, hogy a teló is tud már navigálni). Vélhetően új gépre lesz szükség, és ha már új, akkor lehessen motoron is használni.

  9. Ezt a gyári navi csatlakozót, hol tudom fellelni a 2009 es GSamon?

  10. A fejidomtartón van az olajhűtő mögött.
    Kell hozzá egy adapterkábel is..

  11. Örülök hogy teszteled a készüléket, várom a tartós tapasztalatokat. Részemről még mindig a Zumo van fenn, de lassan már tíz éves és utanként elhagyok egy-egy gombot belőle (egy rossz készülékről pótolgatom). Nagyobb problémám vele, hogy a forgalmazó eddig semmi szoftver frissítési kérdésben nem tudott segíteni (az nem segítség hogy vegyél inkább egy újat).. pedig elég méregdrágák voltak a térképek eredetileg. A Sygic nekem bevált, egy éve már csak ezt használom autóban. Én jobban szeretem mint az IGo-t, szerintem átláthatóbb és jobb a felülete. Főként hogy az utakat szélesre rajzolja így jobban követhető. Az ára is jó volt, mert gyakran akcióznak. pl az Eu+Oroszország kb 20ehuf helyett 5-ért volt megvásárolható. Ahol vége a Sygic-nak az ott van ahol az aszfaltnak vége van. Mobilon szerintem legjobb középút az aszfaltos Sygic és a turista térképek között a Maps.me . Ingyenes, országonként tölthető le, térképként és naviként is, és részletes a földúthálózata, azok vannak rajta amik még járhatóak (eltérően a topo maps-októl, amin minden ösvény rajta van).

  12. Van ilyen adaptered? vagy hol tudok ilyet beszerezni, hogy ne direktbe menjen a navi?

  13. Yamaha Xvs 1300-on tudtok esetleg gyári navi csatlakozót?

  14. Bevált a készülék, mindenkinek csak ajánlani tudom. Gyorsan csatlakozik a műholdra. Bluetooth- on keresztül könnyen csatlakozott a sisakhoz.
    Negatívum : kicsit gyenge a gömbfejet befogó mechanizmus, szorító csavar. Egyenlőre nem mozdult el, de ha lehetne, én még húznék rajta.
    Speciális, hosszú csatlakozójú USB kábel szükséges hozzá. Amit adnak hozzá, az elég rövid.

  15. Minek hozzá hosszú usb kábel Bokszer?
    Kérdés honnan tudom leszedni a füleshez való hangprofilt?
    Csatlakoztattam az lg hbs900-as fülesem de nem szólal meg 🙁

  16. Sziasztok,
    tudna tájékoztatni valaki hogy a készülék töltői 24 voltos szivargyújtó csatlakozóról is működtethetők?
    Tom

Vélemény, hozzászólás?