Igazi kalandor motor Indiából

by Macko -

Amire egy praktikus, bármilyen célra felhasználható motorkerékpárra vágyó indiai pilóta vágyhat, azt mind tudja az új Hero Passion Pro TR. A vas ugyanis nagyon strapabíró – legalábbis ezt ígéri a kontinensnyi ország vezető motorgyártója -, gazdaságos, kényelmes és könnyen vezethető. Mit takar mindez Indiában, mi kell ott egy motoros kalandor alá? Lássuk a részleteket.

Ilyen egy profi kalandmotor Indiából
Ilyen egy profi kalandmotor Indiából

A masina szíve egy 97,2 köbcentiméteres (kerekíthetjük százra, de itt minden egyes tizedesnek komoly szerepe van), léghűtéses, négyütemű OHC erőforrás. Az üzemanyagot karburátor juttatja az égéstérbe, de a gyújtás már digitálisan vezérelt. A legnagyobb teljesítmény 7’500-as fordulatnál jelentkezik, és 7,8 lóerő. A 8,04 newtonméteres nyomatékcsúcs (mit tizedek, századok!) pedig a négy sebességes szekvenciális váltón keresztül 4’500-nál szabadul a hátsó abroncsra.

A világítás kőzáporban is sértetlen marad!
A világítás kőzáporban is sértetlen marad!

Amely a világjárás jegyében némileg bordázott, hogy változatos talajviszonyok között is át tudja vinni az erőt. Amelynek egyébként nem kell túl nagy tömeget mozgatnia: a Hero Passion Pro TR telitankolva, menetkészen 119 kilogrammot nyom. Az üzemanyag-tartály térfogata 12,8 liter, amely valószínűleg elég egy darabig – hiszen ezek a kis léghűtéses bringák ritkán esznek többet két liternél száz kilométerenként.

Kicsit bütykösebb gumikat kapott, hogy komolyabb helyekre is el lehessen jutni vele
Kicsit bütykösebb gumikat kapott, hogy komolyabb helyekre is el lehessen jutni vele

A tömeg mérsékelt voltát annál inkább kell értékelni, mert a gyárban mindenféle, a kalandor motoroktól megkövetelt védelmi berendezést ráaggattak már. Van kartervédő, bukókeret, lámpavédő rács, tankborítás a térdeknél, kézvédők és kormánymerevítő is. A végsebességet a gyártó nem adta meg, de a helyi újságíró kollégák 130 kilométer/órára becsülik azt – nyilván komoly ismeretekkel rendelkezve a hasonló motorokat illetően.

A hivatalos gyári videótól a hideg futkos az ember hátán!

 

Az biztos, hogy nagyon erősen át kell alakítani a mi kis európai világképünket, hogy egyáltalán el tudjuk képzelni, milyen lehet nekimenni a végtelen világnak egy ilyen gépsárkánnyal. Pedig nem is biztos, hogy olyan rossz – csak éppen máshogy kell gondolkozni. Teljesen máshogy.

9 comments

  1. Ha jól látom ez nem TT, hanem TR. Nagyon nem mindegy! 😀

  2. Ranger: köszönöm, hogy felhívtad a figyelmem e végzetes hibára, gyorsan javítottam is! 🙂

  3. XYZ: a forrásanyag komolyan azt írta, hogy indiai szakmai becslés alapján 81 mérföld/óra. Ami nyilván nem igaz, főleg ha megnézzük ezt a videót:

    Azután megtaláltam a magyarázatot a 130-ra is. Hangosan röhögni ér!!!

  4. A 130-as adat valóban mókás. Tekintetbe véve azt, hogy az YBR250 a maga 21 lóerejével és 22 newtonméterrel megy óra szerint 145-öt (GPS-szel ez mindössze 134), kissé soknak érzem. Persze úgy könnyű, ahogyan a második videón csinálják. 😀

  5. egyszerű nem száguldozni szeretnek hanem csak simán motorozni 🙂

  6. Eddig azt hittem, hogy az Onroad nem egy korrupt motoros oldal de már tudom, hogy keményen tejel a Hero nektek! 🙂

    „Amely a világjárás jegyében némileg bordázott, hogy változatos talajviszonyok között is át tudja vinni az erőt.”

    aha, a gumi után a 2 hátsó teló pont erről árulkodik…mennyi a rugóút…5-6 centi? Szerintem Te is felröhögtél amikor ezt a mondatot leírtad! 🙂

    „négyütemű OHC erőforrás. Az üzemanyagot karburátor juttatja az égéstérbe, de a gyújtás már digitálisan vezérelt.”

    erőforrás, juttatja az égéstérbe!! ezt a dumát! :DDD

Vélemény, hozzászólás?