Amire egy praktikus, bármilyen célra felhasználható motorkerékpárra vágyó indiai pilóta vágyhat, azt mind tudja az új Hero Passion Pro TR. A vas ugyanis nagyon strapabíró – legalábbis ezt ígéri a kontinensnyi ország vezető motorgyártója -, gazdaságos, kényelmes és könnyen vezethető. Mit takar mindez Indiában, mi kell ott egy motoros kalandor alá? Lássuk a részleteket.

A masina szíve egy 97,2 köbcentiméteres (kerekíthetjük százra, de itt minden egyes tizedesnek komoly szerepe van), léghűtéses, négyütemű OHC erőforrás. Az üzemanyagot karburátor juttatja az égéstérbe, de a gyújtás már digitálisan vezérelt. A legnagyobb teljesítmény 7’500-as fordulatnál jelentkezik, és 7,8 lóerő. A 8,04 newtonméteres nyomatékcsúcs (mit tizedek, századok!) pedig a négy sebességes szekvenciális váltón keresztül 4’500-nál szabadul a hátsó abroncsra.

Amely a világjárás jegyében némileg bordázott, hogy változatos talajviszonyok között is át tudja vinni az erőt. Amelynek egyébként nem kell túl nagy tömeget mozgatnia: a Hero Passion Pro TR telitankolva, menetkészen 119 kilogrammot nyom. Az üzemanyag-tartály térfogata 12,8 liter, amely valószínűleg elég egy darabig – hiszen ezek a kis léghűtéses bringák ritkán esznek többet két liternél száz kilométerenként.

A tömeg mérsékelt voltát annál inkább kell értékelni, mert a gyárban mindenféle, a kalandor motoroktól megkövetelt védelmi berendezést ráaggattak már. Van kartervédő, bukókeret, lámpavédő rács, tankborítás a térdeknél, kézvédők és kormánymerevítő is. A végsebességet a gyártó nem adta meg, de a helyi újságíró kollégák 130 kilométer/órára becsülik azt – nyilván komoly ismeretekkel rendelkezve a hasonló motorokat illetően.
A hivatalos gyári videótól a hideg futkos az ember hátán!
Az biztos, hogy nagyon erősen át kell alakítani a mi kis európai világképünket, hogy egyáltalán el tudjuk képzelni, milyen lehet nekimenni a végtelen világnak egy ilyen gépsárkánnyal. Pedig nem is biztos, hogy olyan rossz – csak éppen máshogy kell gondolkozni. Teljesen máshogy.

130? 😀
Amúgy aranyos kis bringa.
Ha jól látom ez nem TT, hanem TR. Nagyon nem mindegy! 😀
Ranger: köszönöm, hogy felhívtad a figyelmem e végzetes hibára, gyorsan javítottam is! 🙂
XYZ: a forrásanyag komolyan azt írta, hogy indiai szakmai becslés alapján 81 mérföld/óra. Ami nyilván nem igaz, főleg ha megnézzük ezt a videót:
Azután megtaláltam a magyarázatot a 130-ra is. Hangosan röhögni ér!!!
A 130-as adat valóban mókás. Tekintetbe véve azt, hogy az YBR250 a maga 21 lóerejével és 22 newtonméterrel megy óra szerint 145-öt (GPS-szel ez mindössze 134), kissé soknak érzem. Persze úgy könnyű, ahogyan a második videón csinálják. 😀
Macko:
Nem gyenge 🙂
egyszerű nem száguldozni szeretnek hanem csak simán motorozni 🙂
Eddig azt hittem, hogy az Onroad nem egy korrupt motoros oldal de már tudom, hogy keményen tejel a Hero nektek! 🙂
„Amely a világjárás jegyében némileg bordázott, hogy változatos talajviszonyok között is át tudja vinni az erőt.”
aha, a gumi után a 2 hátsó teló pont erről árulkodik…mennyi a rugóút…5-6 centi? Szerintem Te is felröhögtél amikor ezt a mondatot leírtad! 🙂
„négyütemű OHC erőforrás. Az üzemanyagot karburátor juttatja az égéstérbe, de a gyújtás már digitálisan vezérelt.”
erőforrás, juttatja az égéstérbe!! ezt a dumát! :DDD
http://youtu.be/eqlFCG_KR8I