Személy szerint már elég régen ugyanoda járok gumiztatni a motoromat. Nem a legolcsóbb hely, de mindig körültekintően és szakértelemmel nyúltak hozzá. Élénken élnek bennem ugyanis olyan régi emlékek, amikor más gumisok például az autókhoz való (és oda beállított) légkulccsal húzták meg a GS hátsó kerekének csavarjait (az előírt nyomaték nagyjából duplájával – kilazítani alig tudtuk utána), vagy éppen inkább felragasztottak fél tonna centrírozó súlyt ahelyett, hogy helyesen beállították volna a gumit a ráfon. De a kiegyensúlyozás során más nyalánkságokkal is találkoztam már, amikor példának okáért nem volt tökéletesen a kerekemhez illeszkedő rögzítő adapter. Persze sokan lehet, hogy legyintenek: „Mi baj lehet ebből” – de sajnos sok. Még ha baleset nem is történik, egy túlhúzott csavargarnitúra például a Paralever hátsó hajtás esetén könnyen vezethet a menetek tönkremeneteléhez – akkor pedig lehet cserélni a szöghajtás házát. Úgy ahogy van – az pedig valószínűleg nagyobb összeg, mint amit a trehány gumisból valaha ki bírunk verni.

Mert lássuk be: egy motorkerékpár esetében a precízen szerelt és beállított abroncs jelentősége a megfelelő vezethetőség szempontjából sokkal fontosabb, mint egy autónál. Amikor itt valamilyen szakmai hibát vét a gumis, mi sokkal nagyobb árat fizethetünk érte kint az úton. Egy trehányul felszerelt féknyereg simán az életünkbe kerülhet. Azzal pedig pár forintka megspórolásáért nem vagyok benne biztos, hogy érdemes játszadozni… Inkább nézzétek meg az alábbi videót, amelyben igyekeztünk kideríteni valamennyi olyan szakmai részletet, amelyekre motorosként nem árt, ha odafigyelünk, amikor éppen szereltetjük az abroncsot kedvenc vasparipánkon.
A videó elkészítéséhez hálásan köszönjük a Hofmann Gumiszerviz együttműködését és segítségét!

Nem esett szó az abroncsnyomás-jeladóval ellátott kerekek szereléséről illetve, hogy hogyan is kell szerelni a gumit, hogy minél kevesebb súlyt kérjen..
Eko, Ez engem érdekelne. Kifejtenéd?
Sanyecz
Jeladó:
Abroncsnyomás jeladóval ellátott keréktárcsa esetén a gumi lenyomását, szerelését tilos a szelephez 30-30cm-nél közelebb végezni.
Pötty:
„gyártás után a gumiabroncsokat gyakran kiegyensúlyozzák és színes ponttal jelölik (piros a Metzeler/Pirellinél, sárga a Bridgestone-nál és a Dunlopnál). Ezt a helyet kiegyensúlyozási pontnak nevezik. A felszerelésnél a kiegyensúlyozási pontot a szelephez – a keréktárcsa legnehezebb pontjához – kell helyezni.”
NA ma is okosabb lettem, köszönöm a felhomályosítást. 2 hét múlva teszem a Tourance Nextet a gépre, majd figyelem a Szakit, ha nem jól csinálja csapok a kezére 🙂
Még talán annyi hogy az új gumit az első 200-300 kilométeren be kell járatni, hogy a felületét lekoptassuk, mert még jobban csúszik (csúszhat). Akár tapinthatóan ‘szilikonos’ ez réteg.
Szóval kanyarokban, meg kigyorsításánál, motorféknél óvatosan…
Alap hogy megnézzük az új gumi állapotát is…ja és láncfeszítők pozíciója se változzon:)
„200-300 kilométeren” ??
Én 2-300 méteren szoktam. Irány az első autópálya felhajtó, (ezek általában jól tapadnak) és ott végigdöntöm, utána már nem kell figyelni rá.
Én meg jó mély murvában 100 méteren elintézem a formaleválasztó réteget, ahogy van. 🙂
Jó igaz, én a köv. tankolásig óvatos vagyok…azért írtam ennyit.
Én a bluemoon-ra esküszöm, mert nagyon empatikusak és jó fejek és korrektek és olcsók és … 🙂
Szóval a formaleválasztó réteg az nem a döntögetéstől „csiszolódik le, hanem a huzattól párolog el! Azt javallják, hogy az első 50 km csak óvatosan, aztán már nagy biztonsággal lehet kínozni 🙂 Na most lehet, hogy már 30 km-nél is, de ez a tuti 🙂
Pont tegnap mesélte Szanaszét, hogy rakatott új gumit a GSA-ra, és a gumistól kikanyarodva azonnal alhajította a motort. Meg is lepődött, mint ahogy már korábban is, amikor meglátta a Tourance oldalán a „made in China” feliratot…
Némi hiányosság azért van,amiért nem ezt a gumis választanám.A lenyomásnál nem figyelnek arra,hogy amikor a lenyomó kalimpál,ne érjen oda a felni élének,ami ha festett,ennyi pont elég,hogy megsérüljön.A másik fontos dolog,a gumi leszerelésnél a pofákra jobb helyeken , műanyag védőket raknak ,ami megint nagyon fontos.Nem csak a szerelés sorrend a lényeg,amit itt elmondanak,hanem a motorunk kerekének állapotának a megőrzése is.Nekem hasonló szerelésből volt anno problémám egy pesti gumisnál,mert a felnim peremét odarakta rendesen a gépnél.A történtek óta mindig megmutatom a munka kezdete előtt,hogy lássák,mely sérülések vannak esetlegesen a felnin,s ami pluszban lesz,az ő saruk.