Olvasói beszámoló a GS Trophyról

by BMWpower -

Ugyan jómagam nem tartozom a terepen motorozók táborába, érdekel minden, ami a BMW kétkerekűivel kapcsolatos. Így gondoltam elgurulok Komanczába és megnézem, milyen is a GS Trophy selejtezője. Mivel nem volt messze tőlem a helyszín, így elég volt reggel motorra pattannom. Mire odaértem a kis faluba, már így is nagyon szép számmal voltak jelenkezők a megmérettetésre. Főként lengyel és cseh rendszámokat láttam, sok még régi R80G/S-en vagy R1100GS-en feszült, de voltak R1200GS-ek és Adventure-ök is. A legtöbb gép mégis az F800GS-ek közül került ki – hiába, ez az egyik legjobb terepképességű BMW.

Mindenféle géppel rajthoz álltak a versenyen (a képre kattintva bőséges fotógaléria nyílik)
Mindenféle géppel rajthoz álltak a versenyen (a képre kattintva bőséges fotógaléria nyílik)

Az indulók egy helyi panzióban voltak elszállásolva, ahol berendeztek egy kis BMW Shopot is. Sokan már itt leszerelték a sérülékeny alkatrészeket a gépeikről – légterelőket, irányjelzőket -, és így vágtak neki a napnak. A versenyzők megkapták az itinereket – hozzá természetesen egy kis eligazítást is -, és nekivágtak. A tájékozódási futam végén megérkeztek a Radoszyce melletti Wojtasiówka panzióhoz, ahol az ügyességi feladat várta őket. Ehhez először megint kaptak egy kis segítséget egy BMW instruktortól a motorkezelést illetően, majd ők következtek.

Főleg lengyel és cseh indulók voltak
Főleg lengyel és cseh indulók voltak

Az ebédre is itt került sor egy komolyabb gulyáságyú segítségével. Ez az triálos jellegű ügyességi rész egészen délután öt óráig tartott. Nagyjából megvártam a végét – az eredményhirdetést azonban már nem, mert indultam haza. Magyar indulót nem láttam, így nem volt kinek drukkolni. Akiknek van GS-e és szeretnek terepen is mozogni vele, azoknak biztosan nagy kaland lehet egy ilyen, valóban amatőröknek szervezett versenyen rajthoz állni.

2 comments

Vélemény, hozzászólás?