Őrségváltás

by Macko -

A crossover lényege: hordhatod nyitott sisakként is... (a képre kattintva galéria nyílik)Az autóiparban már évek óta kétségbeesetten találják ki a marketingesek a képtelenebbnél képtelenebb kategóriákat: SUV, városi terepjáró (ez eleve röhejes, nem?), no és a crossover, amelynek (mint tudjuk) már specialistája is van. Utóbbi besorolás megjelent a bukósisakoknál is. Lehet, hogy derültséget keltett volna bennem, ha akkor már nem egy ilyen jellegű fejfedőt viseltem volna információgyűjtés céljából. A Nolan N43Air mandátuma két év elteltével lejárt, legalábbis kétlem, hogy a jövőben még újabb tapasztalatokkal gazdagodnék vele kapcsolatban (viselni azért még fogom). Hogy bevált-e a crossover fejvédő, arra egyértelmű választ ad az a tény, miszerint utódjául ugyanilyen jellegű bukót kerestem. A házon belüli versenytárs eggyel magasabb kategóriában képviseli a stílust. Lássuk, milyen benyomásokkal teszem le a Nolant, és melyek az első benyomásaim az X-Lite-ról.

... azonban van egy betehető állvédője - így ötvözi a nyitott sisakok szellősségét és jó kilátását a zártak biztonságával

Két év, előnyök és hátrányok

Meglehetősen sok kilométert tettem meg a Nolanban, nagyságrendileg harmincezret. Mivel a tesztmotorokra eleve majdnem minden esetben ezt vettem fel, körülbelül harminc különféle kétkerekűn tudtam kipróbálni, így elég kerek képem alakult ki róla. Amiket az első motoros szezon utáni beszámolómban leírtam, azokat nem ismétlem meg, csupán összefoglalom a legfontosabbakat. A Nolan zárszerkezete is fokozatmentes, sokaknak ez a kedvenceA Nolan N43Air egy meglehetősen kényelmes, remekül szellőző, átlagos zajszintű bukósisak. Az eltelt idő alatt cserére szorult a kékfogas kommunikáció akkumulátora, amely mintegy másfél év után már a töltés után fél-egy órával megadta magát. Viszont az új akksival jobb lett a helyzet, mint újonnan: intenzív igénybevétellel is 4-6 naponta (!!!) kell csupán elővenni a töltőt hozzá. A PinLock páramentesítő is sajnos lelazult, így az alsó része párásodni kezdett. Ez is ki lett cserélve egy szilikoncsíkos kivitelre, de rövidesen sajnos bebizonyosodott, hogy nem a kiegészítő műanyagban volt a hiba. A Nolan felső tömítőgumija ugyanis olyan közel van a páramentesítőhöz, hogy minden felnyitáskor beleakad, így egyszerűen az kezdi ki a PinLock stabil rögzítését. A hiba nem súlyos, így is csak minimális párásodás jelentkezik a belső plexi alsó vonalánál. A biztonságos kilátást még téli quadozásnál sem veszélyeztette, amikor pedig folyamatosan zárt plexi mellett igen erős lég-anyagcserém alakult ki.

A túl közeli állvédő számomra a legzavaróbb hiba a NolannálA korábban általam büszkén vállalt állvédő-kivétel nélküli fel-levétel egyébként megbosszulta magát. Azt vettem észre, hogy a Nolan zajszintje nagyon megnőtt, kezdett elmenni a kedvem a viselésétől. Azután kiderült, hogy az erőltetéstől elszakadt az a két kis tépőzár, amely a védő-gallért a nyak közelében tartotta. Ezek megvarrása után szerencsére a zajszint visszaállt az eredeti szintre, így ismét kedvet kaptam az N43Air folyamatos használatára. Viszont onnantól minden esetben kivettem az állvédőt a sisak fel- és levételéhez. Még egy zavaró tulajdonságot tudok felhozni az N43Air-rel kapcsolatban: a betehető protektor nagyon közel van az államhoz. Még beszéd közben is hozzáérek, így tulajdonképpen lehet, hogy nem is baj, miszerint egy tisztességes arcra eséssel nem teszteltem le a hatékonyságát. (Persze hozzá kell tenni, hogy erősen fej-anatómia függvénye a jelenség.) Egyébként minden más szempontból elégedett vagyok a bukóval, amikor egyedül megyek és szükségem van a telefonon való elérhetőségre, a jövőben is használni fogom.

 

Következzenek az első benyomások az X-Lite X-402GT-ről. Lapozz!

4 comments

  1. Megtudtuk a sisakod cseréjével, hogy BMW teszteltetek.(BMW K1600GT)

    A BMW-nél nem lesznek mostanába  tesztnapok?

  2. Valóban, sajnos éppen ma vittem vissza a GT-t. :-(((

    Gyorsan megkérdeztem telefonon, e hét szombaton indul a Roadshow. Csütörtökön kapjuk meg a sajtóanyagot a helyszínekről és az időpontokról, azonnal közzé fogjuk tenni.

  3. Macko: Ez a visszavitelhez kapcsolódó szomorú arc árulkodik az átélt élményekről? 

  4. Eko foglalta össze remekül, amikor kb. 170 km után visszahozta a GT-t. Azt mondta: nagyon csalódott vagyok, mert annyira igazságtalan az élet…

Vélemény, hozzászólás?