Az Európai Unió nemes eszméi vagyis inkább annak nemtelen bürokratái egyre inkább megkeserítik életünket. Már 2008-ban felmerült annak a kérdése, hogy az EU polgárai által az EU-ban elkövetett (közlekedési) szabálysértések bírságát be lehessen hajtani, de azt csak most, egészen pontosan múlt hét csütörtökön fogadták el a tagországok közlekedési miniszterei.
Az EU statisztikái szerint az egyes országok forgalmának átlagosan ugyan csak 5 százalékát adják a külföldiek, de a gyorshajtási szabálysértések 15 százalékáért mégis ez a kis réteg a felelős. A halálos közlekedési balesetek mintegy háromnegyedénél az okok között a következőket lehet megemlíteni:
– gyorshajtás
– tilos jelzésen áthajtás
– biztonsági öv nem használata
– alkohol, illetve drog befolyása alatti vezetés
– bukósisak nélküli vezetés (motor/quad)
– biztonsági sáv indokolatlan használata
– mobiltelefon használata vezetés közben.
Eddig a legtöbb esetben a külföldiek megúszták a bírságot, hacsak nem állította meg a helyszínen az elkövetőt egy rendőr vagy csendőr – eddig csak néhány tagállamnak volt a bírságok kölcsönös behajtásáról szóló egyezménye. Az elfogadott javaslat szerint a fenti okokból kiszabott büntetés ezentúl az összes tagállam területén behajtható lesz, ami az elkövető honos rendőri szervezetén keresztül fog történni. Az EU ügymenete szerint a tervezett rangra emelkedett javaslatot még az EP-nek is el kell fogadnia, majd két éven belül azt a tagországoknak is be kell vezetniük jogrendszerükbe. A motorokra vonatkozó megszorítások mellett ez már szinte csak hab a tortán…
Cimkék:
Jön a Karácsony, a motorosok hozzátartozói kezdhetik törni a fejüket: minek is örülne vajon? Ha szereti a Ducatikat, itt egy lehetséges tipp.
Elolvasom »Nem csak pletyka: a KTM már dolgozik a 125-ös Duke nagytestvérének piacra dobásán. Másfél éven belül érkezhet a 250-es változat.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »