A KTM Duke 125 az osztrákok következő sikertörténete lehet. No nem maga ez a motor, hanem az erre alapuló motorcsalád. A Bajajjal közösen fejlesztett masina európai forgalmazását a korábbi hírek szerint az osztrák cég irányítja, de Ázsiában és Dél-Amerikában, ahol a kisköbcentis vasak a kelendők, a Bajaj fogja felügyelni a motorok értékesítését. Még november közepén kapott szárnyra a hír, miszerint az indiaiak nem is egy 125-ös, hanem rögtön egy 200 köbcentiméteres lökettérfogatú gépet dobnak piacra. A dolgok jelenlegi állása szerint valószínűbb, hogy csak az európai vezetői engedély kategóriák miatt szükséges fojtás nélküli változat, egy talán 17-18 lóerős gépezet kerül India útjaira.
A KTM elnöke, Stefan Pierer, azonban a napokban azt nyilatkozta, hogy egy 250-300 köbcentiméteres, DOHC motor fejlesztésén dolgoznak, amelyet könnyűszerrel be lehet építeni a kis Duke-ba, annak különösebb méretbeli változtatása nélkül. Egy szerkezetileg azonos, erősebb masina több szempontból is racionális. Egyrészt a csereszabatos alkatrészek potencionálisan csökkentik az előállítás és a karbantártás költségeit, másrészt kezdő motorosok gyakorlatilag egy fizikai tulajdonságaiban ugyanolyan gépen folytathatják kétkerekű tanulmányaikat. Sokak számára egy 125-ös négyütemű motor talán nem is vonzó, de még számukra is megfontolandó lehet egy 250-es (300-as?) változat, ha városi közlekedésről van szó. Herr Pierer nyilatkozata szerint a következő kis Duke bemutatására (körülbelül) 18 hónap múlva kerülhet sor. Az pedig még csak nem is az utolsó változat lesz a sorban, mivel az osztrákok egy következő 400-600 köbcentiméteres változat kidolgozásán tanakodnak.
Cimkék:
Az európai bizottság újabb jótettét élvezhetjük hamarosan, a külföldi szabálysértési büntetések nemsokára behajthatók lesznek az elkövető hazájában.
Elolvasom »A Yamaha TMax idén ünnepelte tizedik születésnapját. A rajongók valami igazi újdonságot várnak. Ha bejön a pletyka, ez az lesz!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »