Marie Hessel Dakar-versenyző készítette az alábbi diagrammot, amely a dél-amerikai versenyen induló motorosok gépeinek gyártók szerinti megoszlását mutatja be. A január 1-én Buanos Airesből rajtoló viadalon még nem kötelező a 450 köbcentiméteres lökettérfogat, 2012-től lesz az. Így egyelőre vegyes a gépek motormérete, azonban egyértelműen tolódik el a jövőre már általános irányba. Ugyanezzel párhuzamosan ugrásszerűen csökken a KTM-ek része a mezőnyben. Érdemes a néhány évvel ezelőtti számokkal összevetni a jövő évieket.
2009-ben 126 versenyző állt rajthoz az osztrák cég gépeivel, ez a szám 2011-re kevesebb mint a felére esik vissza. A Yamahák száma 2010-hez viszonyítva is 14-gyel magasabb, a Hondáké 12-vel, az Apriliáké 5-tel és a BMW-ké 3-mal. Meg kell említeni a Suzukit is, amely eddig mindig képviseltette magát a viadalon, most azonban nem szerepel a márka neve a rajtlistán. No és ne feledkezzünk meg az elmúlt évek befutóinak listájáról sem: mindenképpen meg kell említeni, hogy 2000 óta az összes Dakar-viadalt KTM-mel nyerték meg!
Cimkék:
"Yo!"- intett bal kezével, majd leszállt, ahogyan szokott.
Elolvasom »Jön a Karácsony, a motorosok hozzátartozói kezdhetik törni a fejüket: minek is örülne vajon? Ha szereti a Ducatikat, itt egy lehetséges tipp.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »