A Harley Davidsonnak csupán a Buell Motorcycles Inc. vállalatot sikerült hidegre tennie, a Buell márkát nagyon nem. Eric és kis alakulata superbike gépük, az 1190RR utcai változatának megalkotásán munkálkodik, miközben bajnokságokban is igyekeznek bizonyítani a konstrukció életképességét. Németországban együttműködő partnerük a Gruner Engineering, amely a Pegasus Team versenycsapattal és Harald Kitsch pilótával együtt futtatták a 2010 Sound of Thunder Bajnokságban az amerikai gépet. Mivel felmerült az igény egy Buell Streetfighter megalkotására, az Eric Buell Racingnek azonban erre már nem maradt erőforrása, átküldték német barátaiknak az 1190RR tervdokumentációit, hogy használják szabadon. Ők pedig éltek a lehetőséggel.
Az így létrejött Buell Typhon 1190 meztelen izommotor ugyanazt a vízhűtéses V2-es erőforrást használja, mint pályagép testvére. A hátsó keréken mért teljesítmény 185 lóerő — utcai villogásra minden bizonnyal bőségesen elegendő lesz. Az 1125CR formaiságából építkező prototípus a november 27. és december 5. között megrendezett Essen Motor Show keretein belül, azaz napjainkban mutatkozik be.
Cimkék:
Láthattunk már számos vicces ázsiai képet, amin kismotorokon akár egy egész család utazik. Ez azonban mindent ver.
Elolvasom »Ha gyorsulásról van szó, egy motort megverni igencsak nehéz. Főleg ha az 6 másodperc alatt 380-ra ugrik.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »