A közelmúltban számoltunk be róla, hogy a Dainese abszolút felső kategóriás, versenypályákra szánt légzsákos ruhájának utcai változatát is piacra dobja. A D-Air Street rendszere kicsit egyszerűbb és olcsóbb a Race változatnál (amelyben Valentino is motorozik, és amely oly hatékonyan vizsgázott idei súlyos bukásánál), azonban még így is messze kiemelkedik az “átlagos” légzsákos kabátok mezőnyéből. Mivel jelenleg folyik az utcai motorosoknak szánt rendszer németországi bevizsgálása- és minősítése (ezt a TÜV végzi), nyilvánosságra került egy tesztvideó is a rendszerről (ez még nem a végleges utcai változat, hanem csupán egy tesztelésre gyártott kivitel).
A mozgóképen jól látszik a D-Air Street működésének legnagyobb előnye: a lassulásmérő szenzoroknak hála a légzsákok nem akkor nyílnak ki, amikor a motoros elszakad a járműtől – egy ilyen típusú, városi forgalomban sajnos gyakran előforduló ütközés során ez kritikus jelentőséggel bír! -, hanem már a becsapódás legelső pillanataiban. A videót szó szerint ki kell kockázni, mert első megnézésre úgy tűnik, előbb nyílik a légzsák, mint hogy szegény MP3 orra elkezdjen roncsolódni az autó oldalán. Pedig nem. Azonban a szerkezet reakcióideje döbbenetesen alacsony, mindössze 45 milliszekundum – így mire sérülés érhetné a motoros felsőtestét, a mellkast, kulcscsontokat, vállakat és a teljes hátrészt tökéletesen védik a felfúlt lufik. A vizsgálatok szerint a légzsákos rendszer egy jelenleg elérhető legkorszerűbb CE-protektorhoz viszonyítva 92 százalékkal csökkenti a testre közvetített erőhatásokat!
A versenypályára optimalizált D-Air Race kivitel működésétől eltérően a Street változat nem az olyan tipikus bukásokra lett optimalizálva, mint a highside-ok, sokkal inkább az utcai balesetekre, mint az ütközések és elcsúszások. Működési elve is teljesen eltér: a motorkerékpár villájára vagy vázára kell telepíteni a lassulásmérő szenzorokat, amelyek folyamatos drót nélküli kapcsolatban állnak a vezető- és utasa ruházatába épített rendszerrel. Íme a működés (már a végleges, forgalomba kerülő változaté) lassított felvételen:
A fentiken kívül egyetlen technikai adatot hozott még nyilvánosságra a Dainese: a légzsákrendszer teljes térfogata 12 liter lesz. Sem a forgalmazás várható kezdete, sem a várható ár nem szivárgott még ki. Egy azonban biztos: aki megteheti, annak kevés jobb választása lehet egy ilyen rendszernél. Hiszen testi épségünk a legdrágább kincsünk!
Cimkék:
Sokaknak a megjelenés számít a leginkább, de a kényelem, az ergonómia fontosabb szempont lehet.
Elolvasom »A vezető angol motoros szaklap tegnap közölte az első kémfotót a Triumph új túramotorjáról.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »