Egy termék megalkotásának számos fontos lépése van. Ha csak technikai szempontokat veszünk figyelembe, akkor nyilván csupán a fejlesztésről, a tesztelésekről, a menetpróbákról illetve a hatósági elfogadtatásról kell beszélnünk. A fejlesztés maga igencsak erőforrás-igényes tevékenység, különösen igaz ez, ha többé-kevésbé új technológiáról, vagy szokatlan megoldások alkalmazásáról van szó. Talán legjobb példája ennek a Peugeot háromkerekűjének eddigi története. A HYmotion3 nevű koncepciót még 2008-ban mutatta be a nagyközönségnek a gall cég, a nagyratörő tervekből azután azonban nem lett semmi. A kabinos, feltöltős 125-ös erőforrással, hibrid hajtáslánccal tervezett dönthető háromkerekű tervét azonban a Peugeot nem adta fel. Egy évvel később a feltöltő alkalmazása helyett egy nagyobb erőforrást pakoltak a formailag is áttervezett, ekkor már HYbrid3 Evolutionnak nevezett tanulmányba. A tavalyi kiállításokon nem találkozhattunk újabb változattal, amit az év eleji pletykák pótoltak valamelyest. A kiszivárogtatott információk szerint a szériaérett változatot az EICMA-n mutatják be a franciák, az értékesítés pedig 2012-ben fog kezdődni.
Hogy hogyan is áll a Peugeot, azt pontosan nem lehet tudni. Ami biztos, hogy az EICMA-n a franciák valóban bemutatták a legutolsó változatot, a Metropolis 400i névre keresztelt masinát. A korábbi ambiciózus hibridhajtásnak nyoma sincs, bár azért talán nem is kár. A 400 köbcentiméteres, befecskendezős, folyadékhűtéses szívómotor 35 lóerős teljesítményt és 38 newtonméteres csúcsnyomatékot produkál. Az ülésmagasság 780 mm, a plexi 40 mm-es (manuális) állíthatósággal rendelkezik, az ülés alatti csomagtartó nagy méretű, az egy zárt és egy nyitott sisak, illetve egy laptop elhelyezését teszi lehetővé, no és egy 12 voltos csatlakozó is található benne.
A masina végsebessége 150 kilométer/óra, ami bőven elegendőnek tűnik ebben a kategóriában, különösen a traffipaxokkal jól ellátott Franciaországban. A Piaggio MP3 LT modellekhez hasonlóan a Metropolis-t is felszerelték egy minden kerékre ható fékkel, így a masina a francia szabályok szerint quadnak minősül (B kategóriás jogosítvánnyal vezethető). További hasonlóság, hogy a Metropolis osztozik az MP3 gyermekbetegségében: az első kerekek illetve a fékek mérete túlságosan kicsi a masina méretéhez illetve tömegéhez viszonyítva.
Sajnos a robogó oldalán még ott díszeleg a „project” felirat, ami arra utal, hogy ez messze nem egy szériamotor. További technikai, illetve magáról a gyártásról szóló információk egyelőre nem állnak rendelkezésünkre, nem tudhatjuk, mikor lesz piacérett változat – úgy tűnik, a francia malmok nagyon lassan őrölnek.
Cimkék:
A világot elárasztották a kínai termékek – régebben csak az alkatrészek, de ma már kínai járművek is kaphatók.
Elolvasom »Új modellnek semmiképpen nem nevezhetjük, azonban némi frissítést kapott a 2012-es modellévre az olaszok gyönyörű klasszikusa. Természetesen Milánóban mutatkozott be a Moto Guzzi V7.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »