A gyorsasági motorversenyzés legfelső foka megkérdőjelezhetetlenül a motoGP: ha valaki „igazi” bajnok akar lenni, akkor ebben a sorozatban kell megszereznie a pálmát. A motoGP mégis gondban van, több okból is. Ugyan legtöbbünk számára a versenyek szórakozást, izgalmat jelentenek, de a versenysport mára üzletté vált. Komoly problémát okoznak az elszabaduló költségek, amelyek kordában tartására már évek óta vannak törekvések. Emellett a versenyek sajnos egyre kevésbé izgalmasak, a korábbiaknál kevesebb igazi küzdelmet láthatunk a kockás zászló leintéséig. Végső soron ez a nézettség és így az eladhatóság rovására megy. Nem szabad elfeledkeznünk a Rossi-hatásról sem, a bajnok nyári balesete után a nélküle rendezett versenyek közvetítésének nézettsége drasztikus visszaesést mutatott. A gondok ellenére most úgy tűnik, izgalmas szezon elé nézünk. A versenyzők és csapatok átrendeződése már önmagában is elég okot az a várakozásra, főként a motoGP jelenleg legjelentősebb versenyzőjének átigazolása borít fel gyakorlatilag minden papírformát. Az új szezon új motorokat is jelent, a változás pedig most igencsak jelentős: a 800-as érának vége, 2011-től 1000 köbcentiméteres lökettérfogatú masinákkal fognak versenyezni a csúcsmenők. A kezdeti időszak különösen izgalmas lehet, hiszen a jelenlegi szabályrendszernek, a technikai követelményeknek megfelelő motorok gyakorlatilag új fejlesztéseket jelentenek, amelyek sokszor nem sikerülnek tökéletesre az első alkalommal. A 2012-es évet pedig új pályák tehetik még izgalmasabbá.
Ugyan már az idei szezon elején felmerült, és a hírek most újra szárnyra kaptak az új, emirátusoki Yas Marina versenypályával kapcsolatban. Richard Cregan, a létesítményt üzemeltető cég elnöke a napokban azt nyilatkozta, hogy dolgoznak a motoGP Abu Dhabiba vitelén. A pályát még áprilisban meglátogatta a motoGP-t irányító Dorna feje, Carmelo Ezpeleta, kíséretében ott volt Hermann Tilke, korunk legbefolyásosabb pályatervezője, nem mellékesen pedig Casey Stoner és Loris Capirossi is, akik megtettek néhány kört a versenyaszfalton. A versenyzők véleménye szerint néhány kanyar, ív módosítása szükségszerűnek látszik, amit a pálya üzemeltetői nyitottan fogadtak. A Dorna sem zárkózik el egy újabb arab térségbeli pálya szerepeltetésétől a versenynaptárban, nyilván számos lehetőséget látnak az Egyesült Arab Emirátusokban. Ugyan az év elején a pletykák még 2011-ről szóltak, de az idő előrehaladta miatt ez a lehetőség már nem áll fenn, az új arab pálya legkorábban 2012-ben szerepelhet a naptárban.
A legújabb hírekben India, egészen pontosan a Jaypee Sports International motoGP törekvéseiről is olvashatunk. Az indiai pályát jövőre meglátogatják a négykerekűek is, a 18. Forma1-es futam kerül megrendezésre India északi részén, Új-Delhitől nem messze. A JSI szóvivője a Reuters-nek nyilatkozva közölte, hogy tárgyalásokba kezdtek a Dorna Motorsporttal az indiai pálya 2012-es szerepeltetéséről a motoGP naptárban. India kétségtelenül nagyon fontos, hiszen az a világ második legnagyobb motorkerékpár-piaca, számos gyártónak jöhet jól a prémiumkategória „helyi” szereplése.
Nyilván az üzleti tárgyalások, a cégek stratégiái és persze az elérhető profit fognak dönteni egy-egy új pálya felvételének kérdésében, de nekünk, nézőknek mindenféleképpen izgalmas lesz friss helyszíneket látni a versenysorozatban. Számunkra, magyar motorosoknak persze nem is kicsit csalódást keltő, hogy az egykor tervezett Balatonring nem lesz az új pályák között.
Cimkék:
Indokolt, mégis izzadtságszagú gondolat: a belgák kötelezővé tennék a láthatósági ruházatot motorosok számára.
Elolvasom »Két szép Harley-Davidson reklám: az egyik 1991-es, azonban még régebbi képi világból építkezik. A másik simán jópofa.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »