Már jóval az októberi Intermot előtt lehetett hallani arról, hogy a Kawasaki egy igazi őskövület piacra dobását tervezi. A kölni kiállításon mutatták be hivatalosan a zöldek a W800 retrómotort. Ha a Kawasaki 2011-es palettájának a Z1000SX a legszebb, akkor a W800 a leginkább szívet melengető masinája. Nyilván a teljesítményadatoknak nem sok jelentősége van, bár technikai csemegéknek sincs híján a motor. Persze senki ne számítson motoGP technológiára, az érdekességet pont az avítt műszaki megoldások modern követelményeknek megfelelő formában való tálalása adja.
Bár a környezetvédelmi normák miatt nem karburátoros a keverékképzés, az injektorok megjelenésükben illeszkednek a masina majd’ fél évszádos nagy elődöt, az 1966-ban debütáló W1-et idéző formához. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy a gép nem közvetlen előd nélkül született, a Kawasaki 1999-ben mutatta be a W650-et, amelyet 2005-ig gyártott is. Gyakorlatilag annak a masinának a viszonylagos gyengesége, illetve a kereslet ellenére szűkülő kínálat adta az indíttatást a megnövelt lökettérfogatú változat piacra dobásához. A furat 5 milliméteres növelésével a hengerűrtartalom 773 köbcentiméterre növekedett, amely még így is majd egy decivel kevesebb a közvetlen konkurenciát jelentő Triumph retro modelljeinek erőforrásához képest. A motor azonban megkérdőjelezhetetlen egyediséggel rendelkezik, amelyet a kétkerekűeken ma már nem, illetve csak a legritkább esetben alkalmazott királytengelyes szelepvezérlés képvisel.
Bár a Honda is kiadott egy retro modellt, a CB1100-at, a nemzetközi érdeklődés ellenére az egyelőre csak Japánban kapható. Ugyan a Kawasaki sem tervezi a motorkerékpár piacot meghódítani – legalábbis ezzel a modellel nem –, de az üdítő színfoltja a márkának, sőt gyakorlatilag az egész piacnak.
Cimkék:
A napokban zajlik az új Triumph Tiger első sajtótesztje, ahol a kollégák mindjárt azt is kipróbálták, mi sérül meg az angol újdonságon, ha elesnek vele.
Elolvasom »Az EICMA-n szokás szerint megválasztották a kiállítás legszebb motorját. Kell-e mondanom, hogy a győztes egy olasz masina.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »