A különbségek látszólag aprók, mégis sokat számíthatnak egy hosszabb túrán. A nagyobb kényelem érdekében a Stelvio magasabb plexit kapott és az idomokat is áttervezték, az új forma kialakításában szempont volt a lábak szélvédelme is. A szélterelők átalakítása azonban nem egy önálló módosítás volt, azzal szoros összefüggésben a tank mérete is változott, 18 literről 32-re növekedett az űrtartalom, ami minden bizonnyal sokak tetszését megnyeri. A műszeregység is megváltozott, a nagyobb tankhoz passzol a nagyobb skálájú üzemanyag-szint kijelző.
A látható változások itt véget is érnek, de valójában a Stelvio szívéhez is hozzányúltak. Az átalakított erőforrás teljesítménye 102 lóerőre csökkent (7000-es főtengely fordulatnál), a csúcsnyomaték is kisebb, 104 Newtonméter 5500-as fordulatnál. A hangsúly az erőforrás hangolásában a vezetőbarát teljesítmény-leadáson volt. Az egyéb főegységek többnyire nem változtak, a vevői visszajelzések, tesztek szerint erre nem volt szükség, bár a radiális Brembo fékek könnyebb tárcsával lassítják a motort, de az erőforrást 6 ponton rögzítő váz változatlan, az első teleszkópok ugyanazok az 50 milliméter belsőcső-átmérőjű, 170 milliméteres rugóúttal rendelkező Marzocchi gyártmányok és nem változott a hátsó Sachs rugóstag sem, mely 155 milliméteres mozgási szabadsággal rendelkezik. A masina ugyan léghűtéses, de a visszafogott teljesítmény csendesebb üzemet biztosít az Euro 3-as normák teljesítése mellett.
A módosításokban osztozik mind az alapmodell, mind a 2009-ben kiadott NTX változat, amely a Guzzi BMW R1200GS Adventure-re adott válasza volt. A megújult modellek haragos tekintete is érthető, hiszen a gépek népszerűsége még saját hazájukban is elmarad a várakozástól, a BMW a nagyköbcentis motorok értékesítését toronymagasan vezeti a nagy GS-sel, ráadásul egyre több potenciális versenytárs tűnik fel a piacon, az idei évben a Super Tenerével, hamarosan pedig a Crosstourerrel bővül a kategóriában szóba jövő motorok köre.
Cimkék:
A mai nehéz időkben már örömteli dolog arról olvasni, hogy az eddigi legsikeresebben zajlott le a világ egyik legnagyobb motorkerékpáros eseménye, az EICMA.
Elolvasom »Véget ért egy éra a gyorsasági motorversenyzés történetében, s véget ért a jelenkori legjobb versenyző életének egy fontos szakasza.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »